tikkend geluid achter de klokken

Speeder

Nieuw lid
Hallo allemaal...

Ik heb de volgende vraag.
Ik heb net een nieuwe O2. Bevalt mij uitstekend, maar er is een ding dat zowel de dealer als ik niet kan verklaren.

Af en toe komt er een tikkend geluid achter de klokken (dashboard) vandaan. Dat houdt ongeveer 10 - 15 sec. aan en stopt dan. Met name wanneer ik de motor afzet.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de reacties!

SkodaMan

Actief lid
Lijkt op het kloppend/tikkend geluid van een defecte servomotor. Dit appparaat regelt de klepstand van de ventilatie. Bij mijn O2 is de servomotor vorige maand vervangen.

Frankie

Actief lid
Typische O2 kwaal lijkt t. Jammer dat ik moet lezen dat jij met een nieuwe O2 dit ook hebt. Ik ga een nieuwe bestellen en hoopte dat dit soort problemen inmiddels waren opgelost.

Bij mij is in verband hiermee de regelunit van de climatronic al gewisseld. Hielp niets. Bij mij maakt ie t geluid ook op andere momenten, dus niet alleen na t starten..

Maar goed, succes rmee

Ps: ik weet niet hoeveel O2's je dealer al heeft verkocht met climatronic. Maar als t r een paar (meer) zijn dan vraag ik me echt af of t probleem nooit eerder is gemeld...
crazy.gif

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Avatar2006nl</font><hr />

Probleem is een software fout in de climatronic. Hier is een update voor. Vraag de dealer hiernaar.

[/ QUOTE ]

Als t klopt: mooi en dank je !! Maar vanwaar deze wijsheid ? Ben wel altijd benieuwd als iemand zomaar een antwoord heeft op zulk n probleem maar totaal geen indicatie geeft waar t vandaan komt... Zeker als het het allereerste bericht is..

ja, ik heb dat tikkend geluid ook wel eens. Ook tijdens het rijden. Dat kwam dan inderdaad van ergens achter de klokken.
De laatste tijd hoor ik ook een meer kloppend geluid, meer uit het midden van het dashboard. Dat zou die klep wel eens kunnen zijn. Plastic over plastic dat wat stroef gaat.

Ik zal de dealer ook eens vragen naar die update.

Thanks !

Bovenaan Onderaan