Tikkend geluid (airco?)

VEEJAY

Forumguru
Mijn auto maakt regelmatig een zakcht kloppend geluid, heel constant. Eigenlijk totdat er gestart wordt. Het lijkt erop alsof het met de airco te maken heeft.

Iemand die dit kent?

(ps. geen kaboutergrapjes aub ;) )

higgy

Forumguru
WANNEER doet ie dat? NA een flinke rit? Of ook na een nacht buitenstaan? Graag wat meer info.
Overigens, kabouters bestaan niet. Het is dus hooguit een trol in je motor.

VEEJAY

Forumguru
Hij deed het laatst toen ie ongeveer 4 uurtjes in de garage op mijn werk stond.

Ik zal strax even opletten als ik in de auto zit.

Ik vraag wel of ze bij de volgende beurt naar de trol willen zoeken.

Ralph

Lid
Dit geluid komt van je airbags!

Als je het contact aanzet controleert hij de airbags todat de motor daadwerkelijk gestart wordt....

VEEJAY

Forumguru
ik heb het geluid opgenomen, kan ik het uploaden ergens?

Als ik mijn luchtcirculatie uitzet is het geluid ook weg!

sunnyboy

Senior Member
Als het een trollengeluid is kun je er misschien mee naar Hollywood. Kunnen altijd originele geluiden gebruiken. /forum/images/graemlins/wink.gif

VEEJAY

Forumguru
Misschien kan die trol twee kaarsen vasthouden als ik straks mijn aftermarket Xenon eruit moet halen. /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik heb dit geluid ook. Komt idd van de airbags. Klink alsof de airbags langzaam worden opgepompt. Na starten is het geluid idd weg.

VEEJAY

Forumguru
neee echt als ik de klimaatknop helemaal naar links doet is het weg... Hij pompt de airbag toch niet op met het ventilatiesysteem ;)

Frankie

Actief lid
hoi Veejay...

ik heb dit probleem al gehad en het is weer terug. Had de eerste keer te maken met de regelunit van de climatronic. die is vervangen. Enige tijd was het oké, nu is het terug (zie andere thread van mij). Heeft niets met airbags te maken !!!! die worden ook niet opgepompt ofzo... Vraag maar eens na bij je dealer.

Frankie

Actief lid
Exactly LenK !!! Dat probleem (tikken achter db-kastje) is verholpen door vervangen regelunit. Ik had hetzelfde in mijn Golf4. Het tikken dat ik nu hoor zit direct achter de middenconsole. Heb gisteren tijdens file frame op middenconsole al verwijderd en wil morgen radio eruit halen. Ns kijken of ik kan horen waar het precies vandaan komt !!

kun je dit geluid ook omschrijven als of lijkt op het druppen van een kraan, ik weet het met een beetje fantasie?? Ik heb dat geluid als de auto een nacht heeft stil gestaan en ik ga rijden dan hoor ik een dergelijk geluid, het is geen tikken en het is geen druppen, zit er beetje tussenin....hopelijk begrijpt iemand mijn omschrijving??

ougie

Forumguru
Dan moet het drukken zijn. /forum/images/graemlins/uitlachen.gif Sorry kon het niet laten. Ik word een beetje melig van al die geluidjes, /forum/images/graemlins/1761.gif en mijn fantasie slaat op hol. /forum/images/graemlins/ot.gif Sorry voor de topic, snel weer terug!

Frankie

Actief lid
hebben alleen climatronic gebruikers dit probleem ? Ik denk dat de ct bij de start ff snel kijkt hoe de omstandigheden zijn, waarop e.e.a. is ingesteld en hier en daar een klepje moet bijstellen. Dat geluid heb je dus maar kortstondig en zou niet zo moeten storen. Het probleem welk ik had was CONSTANT tikken achter het dashboard en is verholpen door nieuw bedieningspaneel. Nu heb ik dus het verschijnsel dat het lijkt alsof de ct dingen bijsteld met name als ik rem en bijna stil sta.. Behoorlijk irri.. ik begrijp alleen al die "airbag opmerkingen" niet. Waarom zou er iets moeten tikken als die worden "getest" ? EN waarom tikt het dan alleen achter het dashboard. Ik heb 10 airbags en het tikt alleen van voren /forum/images/graemlins/smile.gif explain explain...:)

Bovenaan Onderaan