Tikkend geluid bij contact aan

hekko

Lid
Ha forum,

Ik heb een vraag: ik ben nog steeds bezig met het kopen van een octavia 1. Het valt me op, bij verschillende auto's, dat er rechtsvoor iets tikt als je het contact aanzet. Het lijkt achter het handschoenenkastje vandaan te komen.

Weet iemand wat dat is? Ik vroeg het laatst aan een verkoper en die dacht aan de verwarmingsmotor, maar dat lijkt mij sterk. Het is een zacht tikje dat vrij regelmatig, 1 x per 2 seconden ongeveer klinkt. Lijkt alsof er iets gesteld wordt oid.

Kan iemand dat plaatsen? Is het een normaal geluid?

Gieliovd

Forumguru
Eerste indruk zou zijn lichtrelais. Maar als het doorgaat is het moeilijk.

Een relais hoort niet te blijven schakelen.

Wellicht kachelkleppen?

hekko

Lid
Eerste indruk zou zijn lichtrelais. Maar als het doorgaat is het moeilijk.

Een relais hoort niet te blijven schakelen.

Wellicht kachelkleppen?

Niet van alarmlichten of richtingaanwijzer hoor als je dat bedoelt met lichtrelais? Dat tikt inderdaad ook, maar heel anders.

Kunnen kachelkleppen tikken?

purk

Senior Member
dat hoort niet, dit kan zijn dat de stelmotor defect is of dat de klemt.

storings geheugen uitlezen en je komt erachter.

GELUID HEB IK OOK
AL JAREN, MAAR GEEN PROBLEMEN GEHAD BIJ GEWOON DOORRIJDEN
sorry voor de caps
nu is de auto verkocht trouwens, benieuwd of de nieuwe het ook heeft
kom erop terug

Vlaar032

Senior Member
Is het niet de computer van de ABS die een test doet? En dat je dan de magneetklep onder de motorkap hoort?

hekko

Lid
Is het niet de computer van de ABS die een test doet? En dat je dan de magneetklep onder de motorkap hoort?

Nou wat ik gehoord heb blijft het gewoon tikken, dus geen eenmalige test ofzo. tis meer een zzzzzz-tik-zzzzzz-tik-zzzzz-tik...etc

remmie

Lid
Tikken heb ik af en toe ook, zowel links als rechts. Zijn idd de servo-motors van de kachelkleppen. Is altijd zo geweest en ik heb niet echt de neiging er iets aan te doen, hoe pietluttig ik ook op de auto ben.

Wat dachten jullie van electrische benzinepomp die een puls krijgt?
Die klik valt mij altijd op als ik niet gelijk de contactsleutel verder draai dan de tweede stand.....
In mijn DS met injectie zoemt de electrische pomp ook gelijk, zodat er voldoende brandstof is om te auto te kunnen starten.

Bovenaan Onderaan