Tikkend geluid ( paar seconde)

BlackMica

Nieuw lid
Vraagje,
s'Morgens wanneer ik weg rij hoor ik een tikkend geluid en het lijkt erop dat het uit de ventilatie roosters komt.
Duurt meestal een paar seconde en dan is het weg.Als ik een tijdje gereden heb en de motor warm is hoor ik het niet meer.
Heb gewoon airco en geen climatronic.Op het Duitse forum lees ik over een tikkend geluid met een climatronic.Schijnt dat een ventilatie klepmotortje het probleem is.
Wie ken dit geluid/probleem.

Ik niet. Heb nl. nog geen O2. Ben in afwachting
24.gif

Zot

Lid
Identieke ervaring, trouwens alleen als het 's ochtends kouder is buiten. Het klinkt wel grappig, net of er een iemand van binnen uit op het dashboard klopt. Maar ik ga bij de eerstvolgende beurt wel even naar laten kijken.

Timothee

Actief lid
Is niks ernstigs, wat je hoort zijn de kleppen van het ventilatiesysteem die versteld worden. Doet ie bij mij ook hoorbaar als ie nog koud is, daarna loopt het allemaal geruislozer.

Bono

Lid
Ja, ik heb het ook, enkel als het koud(er) is. Klinkt inderdaad grappig, alsof iets of iemand gevangen zit in het binnenste van het dashboard en je aandacht wil trekken. Hoop maar dat het niet erger wordt naarmate dat het kouder wordt.

vw125

Forumguru
Ik heb dit ook voorgehad, ben er toen met naar de dealer geweest en die wist me te vertellen dat het vervangen mocht worden onder garantie indien de klant er hinder van ondervond en een nieuwe wou.
Ik twijfelde dus niet en heb een nieuwe gevraagd
grin.gif
.
Deze is ondertussen al enkele maanden geleden vervangen en het tikken is er nog steeds.
Ben dan vorige week op onderhoud geweest en het probleem terug voorgelegd en het blijkt dus inderdaad de stelmotor van het ventilatiesysteem te zijn.
Het tikken ervan is bij mij enkel als de auto koud staat en het moment dat de auto- airco zijn temperatuur regelt.
Ik maak er me geen zorgen meer over zolang die zijn werk blijft doen.
Dus niets ernstig om je zorgen over te maken.

Grtz vw125

Zelfde hier maar ik heb al zo veel van dit soort dingen aan mijn Octavia dat ik niet eens meer de moeite neem om het aan te kaarten bij de dealer. Die kan er toch niets mee want het zijn allemaal serieproblemen.

Maarja, hij rijdt fijn en zou 'm ook zo weer bestellen. Alleen jammer dat er zo vaak van dit soort flauwekul mis is.

Bovenaan Onderaan