Tip-Tronic schakel aanduiding

Okki

Donateur
I.v.m. de aanschaf van een O2HB 1.6MPI-TT van de dealer vast een doos gekregen (staat op gefeliciteerd met de aanschaf van uw nieuwe Skoda en een plaatje van een O1 ??) waarin het instructieboekje al zit.

Dus...gisteren avond voor het slapen gaan even een stukje gelezen. Vervelend dat het een algemeen instructieboekje is voor alle uitvoeringen (en landen, zo lijkt het), want het barst van de sterretjes wat aangeeft dat iets modelafhankelijk is. Maar goed, in principe weet ik natuurlijk wat ik besteld heb.

Nu dan de vraag: met betrekking tot de automaat begrijp ik, dat de schakelindicatie (keuzehendelstanden N, P, D enz.) alleen wordt weergegeven bij een INFORMATIEDISLPAY (aan de mogelijkheden te zien Maxidot). Bij de MULTI-FUNCTIE-INDICATIE (boordcomputer) zie ik het er echter NIET bij staan.

Ik heb een keer proefgereden met een 1.6 MPI-TT Ambiente en kan mij toch herinneren dat ik WEL een schakelindicatie zag en dat er GEEN Maxidot in zat
crazy.gif
.

Wie weet er meer van
regels.gif
koffie.gif

SkodaMan

Actief lid
Ik heb een O2 zonder Maxidot (helaas) en heb dus het "standaard" display. De stand van de Automaat (P, N, D) wordt weergegeven in het display maar ook de stand waarin de versnellingsbak staat: 1,2 ....6. Ook als je de TipTronic inschakelt zie je het nummer van de versnelling.

Okki

Donateur
Hé SkodaMan, bedankt voor je snelle antwoord. Ben ik weer helemaal gerust.

Bij-de-weg: waarom helaas geen Maxidot?

Mijn dealer adviseerde mij alleen Maxidot als je Skodanavigatie hebt, de pijl-aanduiding zit dan recht voor je.

Voor het instellen van diverse functie's (anti car-jack e.d.) kreeg ik een mooi formulier mee, waarop ik mijn voorkeuren kan aangeven, de dealer stelt het dan in.

Aangezien ik "maar" een Ambiente mocht aanschaffen met weinig extra's
407.gif
heb ik natuurlijk niets te maken met Coming/Leaving home e.d.

Het enige wat mij wel aardig lijkt, is de waarschuwing bij snelheidsovertreding, maar ik weet weer niet of dat in Nederland er op zit.

SkodaMan

Actief lid
Ik wist niet dat je met Maxidot instellingen kon doen toen ik hem kocht. Mijn dealer had het nergens over en aangezien het maar EUR 140 kostte heb ik er achteraf spijt van. Later inbouwen kan wel maar kost heel veel geld.
Ik heb dus na aflevering anti car-jack laten in stellen en ik heb coming- en leaving home verlichting maar instellen kan ik het niet.

Heel aardig van je dealer om een lijst met mogelijke instellingen te geven. Daar hebben we vorig jaar tijdens een Skoda-forum Meeting bij Pon Mobiel in Leusden om gevraagd. Heb je daar een kopie van die we op het forum kunnen publiceren of staat ie er al op?

Okki

Donateur
Hier is de wensenlijst.
Ik weet niet of ze die 'model-afhankelijk' hebben, want dat van Coming/Leaving home staat er niet op.

Verder heb ik natuurlijk ook nog een eigen wensenlijst, zoals kentekenplaathouder zonder reclame (en zonder dik onderste randje), geen stickers (mondelinge reclame is het best) en verder eigenlijk niets.

Zou nog wel de motor-aanduiding eraf willen (1.6 MPI) maar dan alleen als het mogelijk is er een dubbele verchroomd uitlaatstuk onder te zetten (2 aan elkaar maken o.i.d.)

De echte kenner ziet anders aan die enkele pijp en het plastic schotje toch wel dat het een 1.6 MPI is.

Bijlagen

• 45805-wensenlijst.JPG
    45805-wensenlijst.JPG
    54,2 KB · Weergaven: 10

Nautonier

Nieuw lid
Inderdaad heel erg netjes van je dealer. Zo'n doosje en handleiding is heel simpel, maar maakt het wel helemaal af. Die lijst is helemaal fantastisch. Wat een klantgerichtheid!

Deed mijn dealer dat maar... <zucht>

Bovenaan Onderaan