Tip van de DAG

AndreM

Forumguru
Heb je een O3 vanaf 2013 met het Amundsen MIB systeem, download dan het originele kaartmateriaal.
Heb je de nieuwe versie van VW of Seat op je systeem staan, dan lijkt alles hetzelfde alleen kan je geen Skoda dealer vinden omdat die door het VW of Seat logo zijn vervangen.

(Info verkregen van de Skoda dealer)

AndreM

Forumguru
Mocht je SD kaart van de Amundsen niet meer werken, dan krijg je kosteloos een nieuwe van de dealer.
Sterker nog, de dealer kan de SD kaart gedurende de garantie periode (in NL 2 jaar) claimen bij Skoda.

Het updaten van de Columbus doet te dealer ook gratis, maar alleen met een grote beurt!
Dit omdat het ±2 uur duurt voordat de data is weggeschreven naar de HDD.

En ja, ook de dealer vind het updaten van het kaartmateriaal erg omslachtig en heeft ook al een paar keer foutmeldingen gehad in het verleden.
Ze waren dan ook erg blij met mijn handleiding voor het updaten van de SD kaart voor hun klanten.

Als tegen prestatie hebben ze mijn led achterlichten geprogrammeerd die nu samen met mijn dag-rij-lichten aangaan. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Geen idee wat je dealer bedoelt, maar bijgevoegd een schermafdruk van wat er op mijn VW SD kaart staat bij de huidige/aktuele versie (0051)...

upload_2015-5-28_22-2-50.png upload_2015-5-28_22-2-50.png

Bakkertje

Forumguru
Net nog even gekeken en inmiddels staat de mei 2015 update voor m'n discover media (amundsen MIB gen 2) er ook op.
"even" 14 GB downloaden maar goed dat ik m'n wifi hotspot maar niet aangezet heb op m'n mobiel in de auto, dan had het systeem braaf 14 GB over mijn telefoon binnen gehaald..

Bytheway, de update is voor mijn systeem groter dan voor de discovery pro (Columbus)?

Bakkertje

Forumguru
Discovery Pro was 23GB.

De Pro: http://www.navigation.com/is-bin/IN...Frame_campaign_light&&Page=VW_Europe_Pro_MIB2&

11.2 GB

De Discover media: http://www.navigation.com/is-bin/IN...ame_campaign_light&&Page=VW_Europe_Media_MIB2&

14.2 GB..

Het gaat overigens om de systemen in de Passat en dat kan zomaar een nieuwere versie zijn. Het zijn de MIB2 systemen. Wel grappig trouwens als je op MIB(2) gaat zoeken, je krijgt dan keurig netjes alles over men in black voor je snuffert..

Bakkertje

Forumguru
Kijk aan, dan is dat het verschil. Ik heb eens gelezen (weet niet meer waar) dat er ook systeemsoftware in de updates zitten. Dus niet alleen kaart materiaal. Dikke kans dus dat er in m'n systeem nieuwe software komt. Dat zou dan ook verklaren waarom de update groter is.
Volgens mij is de kaart zelf identiek aan die in de Discovery pro / columbus

hemi24

Forumguru
Uiteindelijk mag het geen éne malle moer uitmaken welke VAG-versie je binnen haalt, want het apparaat bepaald zelf op basis van eigen programmatuur welke dealers je te zien krijgt.
Was bij de oude Columbus in de O2 ook al het geval, die slikte ook gewoon de VW DVD's.

Als je in de mappen gaat kijken kom je op een gegeven moment 4 vrijwel identieke mappen tegen met POI's en (cursor)kleuren: Audi, VW, Skoda en Seat.

Jammer (voor mij) is wel dat bij Audi bijvoorbeeld de BP-tankstations als POI staan, maar bij VW niet...

Bovenaan Onderaan