Tip voor de wasstraat!

Ralph

Lid
Voor degenen die bijna geen tijd hebben hun kostbare bezit met de hand te wassen de volgende tip:

Doe al je deuren op slot dmv de centrale deurvergrendelingsknop naast je handrem!
Hiermee vergrendel je ook de tankdop.

Als er druk uitgeoefend wordt op de tankdop springt ie open. Dit wil je niet meemaken in de wasstraat geloof me!!!!

Greetz
Ralph

Joeri

Actief lid
Klopt, Ralph!

De tankklep buigt gewoon door en het resultaat is een nieuwe tankklep (+ spuitwerk!).

Misschien de anticarjackingfunctie activeren, dan moet je er niet altijd aan denken de deuren op slot te doen.

Over die anti carjacking functie, kan je dealer dit via het ODB systeem activeren. Ik neem aan dat je het 'start de motor en de portieren vergrendelen' hiermee bedoeld.

Joeri

Actief lid
Als je sneller dan 15 km/h gaat rijden, dan sluiten je deuren. Open je de deur, druk je op de open/sluitknop achter je versnellingspook of trek je de sleutel uit het contact, dan openen je deuren. Of bij een ongeval natuurlijk ook, maar dat is een minder prettige gedachte.

Wij (de-)activeren dit met de VAS5051 (grote computer zeg maar), via de kabel communiceren met het CAN-busbesturingssysteem in de wagen.

Joeri

Actief lid
Dat kan ja, zoals je ook bijvoorbeeld "éénportierontgrendeling" kunt laten activeren. Dit wil zeggen: éénmaal duwen op ontgrendelen op de AB is alleen de bestuurdersdeur openen, tweemaal duwen op ontgrendelen op de AB is alle deuren ontgrendelen. Handig als je altijd alleen met je wagen rijdt, maar in de praktijk (vind ik zelf en de klanten) ongemakkelijk. Ook mogelijk: bij openen van de wagen kun je je alarmclaxon tweemaal laten gaan, bij sluiting éénmaal. Dat is een korte "piep". Handig als je niet altijd naar je auto wilt kijken of zo /forum/images/graemlins/confused.gif
Nóg mogelijk: een ander geluid zetten als je alarm afgaat. Keuze uit drie of vier deuntjes /forum/images/graemlins/laugh.gif
Op onze Octavia I hebben wij dit allemaal, behalve de éénportierontgrendeling.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ook mogelijk: bij openen van de wagen kun je je alarmclaxon tweemaal laten gaan, bij sluiting éénmaal. Dat is een korte "piep".

[/ QUOTE ]Helaas werkt dit niet meer op de O2. De dealer die de laatste software heeft in z'n computer, ziet die optie nog wel staan maar kan hem niet meer aanzetten. "Door veranderde wetgeving in Duitsland" staat er heel eufemistisch bij.
Aangezien ie WEL wordt genoemd betekent dat iemand die VAG.COM heeft, een notebook en de juiste kabel, dit zelf WEL aan kan zetten. Maar ik begin niet aan dat gerommel met m'n leasebak.

Edwin

Lid
Ik heb de tip uitgeprobeerd en .... het werkt dus niet bij mij! De tankdop gaat gewoon open (lijkt me niet de bedoeling). Moet er nog wat door de dealer ingesteld worden?

Joeri

Actief lid
Je hebt de wagen gesloten van binnenuit (anticarjacking) en toch gaat de tankklep open, of hoe bedoel je?

rickske

Actief lid
Gelukkige verjaardag Joeri!! /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Hetzer

Forumguru
He wat een grappige vinding , bij m'n Fabia Combi werkt het ook .... /forum/images/graemlins/laugh.gif
(Niet dat ik m'n auto ooit door de wasstraat heen doe!)

Bovenaan Onderaan