Tips en tricks !

Octavia_II

Actief lid
Heren (en dames?) Octavia II rijders,

Indien iedereen zijn of haar "tips en tricks" hier vermeld dan kan iedereen nog meer plezier beleven aan zijn of haar octavia II !

Groetjes Octavia_II

Octavia_II

Actief lid
Dual zone Climatronic synchronisatie

Op het moment dat de passagiers temperatuur instelling niet meer overeenkomt met die van de bestuurder kun je beide weer synchroniseren door de <AUTO> knop 3 seconden vast te houden.

smg

Lid
Als ik op het rode knopje midden op het dashboard druk, gaan er allemaal lampjes knipperen. Zelfs zonder dat de sleutel er in zit!

VEEJAY

Forumguru
Er was al een dergelijk draadje met allerlei tips. Sowieso vind je een goed overzicht op briskoda.net. Misschien zou een sticky topic inderdaad ook wel handig zijn hier op het forum?

Octavia_II

Actief lid
Een kleine radio tip

Als je de <MENU> knop +/- 5 seconden vasthoudt op het moment dat je naar een radio station luistert, dan verschijnt er een nieuwe scherm op je radio met een meter welke de ontvangst sterkte van het huidige radio station aangeeft (ik weet dat er een paar probleempjes zijn met de slechte ontvangst van bepaalde radio types, dus dit kan evt. handig zijn). Tevens verschijnt er nog wat extra (onbruikbare) ander info. (Ps. Je kunt terug door op bv. op <FM> te drukken).

Octavia_II

Actief lid
VIN nummers

Als je de <INFO> knop +/- 5 seconden vasthoudt dan verschijnt er een scherm met VIN nummers.
(VIN = Vehicle Identification Number)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Er was al een dergelijk draadje met allerlei tips. Sowieso vind je een goed overzicht op briskoda.net. Misschien zou een sticky topic inderdaad ook wel handig zijn hier op het forum?

[/ QUOTE ]

Zou je kunnen aangeven waar op briskoda.net dat dan staat. Heb er even gezocht maar kan geen overzicht vinden. (Misschien verwacht ik te veel).
Alvast bedankt.

Bedankt, een enorm gevoel van schaamte komt in mij op. /forum/images/graemlins/blush.gif Ik kan niet meer reproduceren hoe ik dit heb kunnen missen. Wel nuttig tips trouwens (denk ik, mijn Octavia komt in week 31).

Eentje zie ik nog niet staan:

1 keer op slot drukken (afstandsb.) = alles gesloten
2 keer op slot (afstandsb.) = alles gesloten maar tankdop open

En wat dachten jullie van deze:

- Wanneer de auto ontgrendeld is en wanneer je dan twee keer achter elkaar op de afstandbediening drukt en dan de knop ingedrukt houdt gaan vanzelf alle ramen open.

Andersom werkt dit dus ook wanneer je de auto vergrendeld.

Octavia_II

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huib</font><hr />

ik heb het geprobeerd, maar met de audience lukt het mij niet. Welke radio heb je ?

[/ QUOTE ]

Heb zelf een audience radio en hier werkt het zeker op !
Gewoon iets langer wachten tot de radio &lt;piep&gt; zegt... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

higgy

Forumguru
Direct nadat je de contactsleutel uit hebt gedraaid, de ruitenwisser handle eenmaal naar beneden tikken: zie daar: de ruitenwissers gaan omhoog en blijven daar staan. Handig als je de ruiten wilt schoonmaken.

Een handige algemene tip:
Ben je op een afstandje van je auto en de afstandsbediening doet het niet door de afstand, hou dan de afstandsbediening onder je kin tegen je keel aan en richt met open mond op de auto. Druk nu op de afstandsbediening en hij doet het; Ca 50% meer bereik met deze methode.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

Een handige algemene tip:
Ben je op een afstandje van je auto en de afstandsbediening doet het niet door de afstand, hou dan de afstandsbediening onder je kin tegen je keel aan en richt met open mond op de auto. Druk nu op de afstandsbediening en hij doet het; Ca 50% meer bereik met deze methode.

[/ QUOTE ]

WHAT???? /forum/images/graemlins/shocked.gif Leg eens uit! Grapje zeker?

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: johnnywalker</font><hr />

je komt zelfs tot 60% als je veel vullingen in je kiezen hebt!

[/ QUOTE ]

En wat nou als je een kunstgebit hebt?

Is geen grapje hoor!
Je mond werkt als een soort van versterker. Probeer maar eens.
Als het een grapje was geweest had ik zeker met een camera heel Nederland af moeten rijden voor De Leukste Thuis?!

Bovenaan Onderaan