Tips voor einde garantie controle?

piair1982

Forumguru
Eind deze maand is het zover, dan wordt mijn Fabia al weer twee.
Dat betekent ook einde garantie van de fabriek.

Hebben jullie nog tips?

Ik denk dat ik ivm de onderhoudsbeurt ook meteen de auto laat door lichten voor zaken die nu nog onder garantie vervangen zouden kunnen moeten worden...

Wie heeft hier nog ideeën voor of ervaring mee?

Het lijkt mij het beste om vooral even kritisch naar je auto te kijken en te luisteren. Speur ook even dit forum af naar eventuele tips van andere Skoda rijders. Intussen zijn al heel veel items over dit onderwerp de revue gepasseerd.
Maak daarna een schriftelijk overzicht van de onderdelen waarnaar de dealer moet gaan kijken en eventuele punten van aandacht.

Mijn Yeti gaat deze maand ook uit de garantie en mijn auto heeft inmiddels al een onderhoudsbeurt gekregen.
Ik gaf ook aan dat mijn garantieperiode afliep en de dealer heeft toen zelf een "einde garantie check" uitgevoerd en daarmee ook alle updates en modificaties uitgevoerd.
Omdat ik zelf erg kritisch ben geweest, staat mijn auto op dit moment bij de dealer en wordt de drukgroep en distributieketting onder garantie vervangen.

piair1982

Forumguru
Klachten 's ochtends doorgegeven. Ze hebben kritisch gekeken en niets gevonden.

Ene kant positief, andere kant hoop ik dat niet na de garantie periode gebreken komen... heb ze liever nu direct.

Ik heb precies hetzelfde een lijst met klachten doorgegeven maar ook het antwoord gekregen dat ze niets konden vinden. Zeer frappant daar er wel bij mij steeds de klachten de horen en voelen zijn. Wel is er verteld dat alles nu genoteerd is en als er problemen uit voortvloeien dit bekend is en onder garantie alsnog gemaakt word

Ron467

Actief lid
Dat betekent ook einde garantie van de fabriek.

Hebben jullie nog tips?

dont worry,

zeikerds en brutalen hebben de halve wereld, maar als je redelijk bent en niet overal het onderste uit de kan wilt, is er ook veel mogelijk.
En als het echt niet anders kan heb je altijd nog het (Nederlandse) recht achter de hand!:regels:

Bovenaan Onderaan