LenK
Forumguru
Daar kun je toch niet uit kiezen toch? Nee dat klopt, maar ik vraag me af waarom er op de benzinemotoren de Tiptronic automaat en op de Diesels de DSG automaat wordt geleverd.
Waarom niet altijd de ene of de andere automaat?
Uit gebruikskosten oogpunt heeft de DSG de voorkeur boven de Tiptronic omdat het prestatieverlies en het meerverbruik bij de DSG gunstiger zijn.
Rijtechnische verschillen? Beide 6-bak. Verschil in rij-eigenschappen? Dat weet ik niet.
Waarom gewoon niet alleen de DSG aanbieden?
Technisch gezien is er geen enkele reden.
Prijstechnisch ook al niet, want als je in de prijslijst kijkt dan is de meerprijs alles behalve consequent.
Tiptronic:
1.6 MPI +2335
1.6 FSI +2700
2.0 FSI +2335
Verschil in meerprijs bij 1.6 MPI en 1.6 FSI is onverklaarbaar *)
Zelfde meerprijs bij 1.6 MPI en 2.0 FSI is ook niet te verklaren want MPI heeft standaard 5-bak en 2.0 FSI standaard een 6-bak
DSG:
1.9 TDI +3035
2.0 TDI +2335
Hier is het verschil in meerprijs verklaard doordat 1.9 standaard een 5-bak heeft en de 2.0 een 6-bak.
Bij de 1.6 MPI tov 1.9 TDI is de DSG 700 duurder. Gelijke meerprijs voor de DSG bij de 2.0 TDI en Tiptronic bij de 2.0 FSI is dus onverklaarbaar **)
Dus waarom niet alleen de DSG ?????
*) of gaan ze ervan uit dat iemand met een 1.6 FSI die voor nauwelijks meer prestatie flink meer geld wel uitgeven, ook niet op een paar honderd euro teveel voor de automaat kijkt?
**) om de 2.0 TDI DSG niet té duur te maken?
Waarom niet altijd de ene of de andere automaat?
Uit gebruikskosten oogpunt heeft de DSG de voorkeur boven de Tiptronic omdat het prestatieverlies en het meerverbruik bij de DSG gunstiger zijn.
Rijtechnische verschillen? Beide 6-bak. Verschil in rij-eigenschappen? Dat weet ik niet.
Waarom gewoon niet alleen de DSG aanbieden?
Technisch gezien is er geen enkele reden.
Prijstechnisch ook al niet, want als je in de prijslijst kijkt dan is de meerprijs alles behalve consequent.
Tiptronic:
1.6 MPI +2335
1.6 FSI +2700
2.0 FSI +2335
Verschil in meerprijs bij 1.6 MPI en 1.6 FSI is onverklaarbaar *)
Zelfde meerprijs bij 1.6 MPI en 2.0 FSI is ook niet te verklaren want MPI heeft standaard 5-bak en 2.0 FSI standaard een 6-bak
DSG:
1.9 TDI +3035
2.0 TDI +2335
Hier is het verschil in meerprijs verklaard doordat 1.9 standaard een 5-bak heeft en de 2.0 een 6-bak.
Bij de 1.6 MPI tov 1.9 TDI is de DSG 700 duurder. Gelijke meerprijs voor de DSG bij de 2.0 TDI en Tiptronic bij de 2.0 FSI is dus onverklaarbaar **)
Dus waarom niet alleen de DSG ?????
*) of gaan ze ervan uit dat iemand met een 1.6 FSI die voor nauwelijks meer prestatie flink meer geld wel uitgeven, ook niet op een paar honderd euro teveel voor de automaat kijkt?
**) om de 2.0 TDI DSG niet té duur te maken?