TMC en navigatie

Toet toet

Senior Member
Hallo allemaal,

Op ons peugeotje ben ik geend dat de TMC (ook bij uitgeschakelde navigatie) laat zien welke files in de buurt zijn en de lijst ook dusdanig opbouwt (dus eerst files in de buurt van je huidige locatie). Nu heb ik sinds 4 weken een S2C en heb het idee dat die gewoon begint bij de A1 en dan verder nummert. Klopt dit en zo ja, is sitbergens in instellingen te wijzigen?

Is trouwens in te stellen op de Admundsen+ op wrlke fstand van een file je een waarschuwing krijgt?

Excuses voor de typos maar kan niet merr terug voor correcties in bericht

VG,
Berry

MarcoO2

Forumguru
Dat kan je niet instellen. Zolang je geen gebruik maakt van routebegeleiding, krijg je de files op wegnummer gesorteerd. Maar zodra je de routebegeleiding gebruikt, krijg je eerst de files op je route te zien. Prima, wat mij betreft.

Toet toet

Senior Member
Hallo Marco,

dat vindt ik dan jammer. Als ik naar kantoor rij weet ik echt wel hoe ik moet rijden en geen zin dan in aanzetten navi, maar wel fijn om even te kunnen kijken of ik de hoofdwegen kan pakken of voor de sluiproute moet gaan.
Wordt je trouwens wel voor files gewaarschuwd zonder dat navigatie aanstaat? Hoorde laatst ineens een stem over verkeershinder, maar zat helaas toen al op de bewuste weg :(.

Iemand trouwens een idee hoe ver van tevoren je voor een file wordt gewaarschuwd als de navigatie aanstaat? Staat bij mij op dynamisch: krijg ik dan nog wel keuze voor aanhouden voor huidige route ipv omrijden?

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

VG, Berry

MarcoO2

Forumguru
Je kunt toch ook kijken? Gewoon even de filelijst oproepen.

En inderdaad, ook als je geen routebegeleiding aan hebt staan, krijg je wel de filemelding.

Bovenaan Onderaan