fmulders
Lid
Hallo, hier even een tip voor mensen met een Columbus die géén TMC meer heeft na update van maps!
Het komt blijkbaar vaak voor dat je na een update van je maps opeens géén TMC meldingen meer krijgt. Je hebt dus de DVD met nieuwere maps geladen, de Columbus vraagt of je dit tijdelijk wil gebruiken of kopieren naar HD.
Uiteindelijk kies je natuurlijk voor kopieren naar HD. Als hij klaar is verwijder je de DVD. De volgende dag begint de elende,..geen TMC meer!
Ik heb een hele week zo rondgereden, dus het was niet een tijdelijk probleem van de informatie dienst. Ook een reset met '<' + '>' +'i' hielp niets. Maar de oplossing was uiteindelijk heel eenvoudig.
Oplossing:
-Stop de DVD weer in je Columbus.
-Omdat deze versie al op de HD staat doet hij dus niets!
-Geef nu weer een reset met '<' + '>' +'i' terwijl de DVD er nog in zit.
-De software start nu vanaf DVD. Na enkele minuten zal je zien dat er nu wel TMC info verschijnt.
-Verwijder de DVD en geeft weer een reset met '<' + '>' +'i'
-Nu werkt het weer!
Vraag me niet waarom, maar ik heb al meerdere systemen op deze manier hersteld.
Doe er je voordeel mee.:1819:
Het komt blijkbaar vaak voor dat je na een update van je maps opeens géén TMC meldingen meer krijgt. Je hebt dus de DVD met nieuwere maps geladen, de Columbus vraagt of je dit tijdelijk wil gebruiken of kopieren naar HD.
Uiteindelijk kies je natuurlijk voor kopieren naar HD. Als hij klaar is verwijder je de DVD. De volgende dag begint de elende,..geen TMC meer!
Ik heb een hele week zo rondgereden, dus het was niet een tijdelijk probleem van de informatie dienst. Ook een reset met '<' + '>' +'i' hielp niets. Maar de oplossing was uiteindelijk heel eenvoudig.
Oplossing:
-Stop de DVD weer in je Columbus.
-Omdat deze versie al op de HD staat doet hij dus niets!
-Geef nu weer een reset met '<' + '>' +'i' terwijl de DVD er nog in zit.
-De software start nu vanaf DVD. Na enkele minuten zal je zien dat er nu wel TMC info verschijnt.
-Verwijder de DVD en geeft weer een reset met '<' + '>' +'i'
-Nu werkt het weer!
Vraag me niet waarom, maar ik heb al meerdere systemen op deze manier hersteld.
Doe er je voordeel mee.:1819: