Tmc

Toet toet

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag inzake TMC. Het valt mij op dat ik in de lijst nooit flitsers zie, terwijl die wel door radiostations worden aangegeven.
Ik herinner me dat ik dit met mijn andere auto wel zag in de lijst (als ik het me goed herinner).

Klopt het dat flitsers niet in de TMC lijst komen?
Zo ja: is dit Skoda specifiek?, of zijn er ook andere merken die dit wel in TMC/Traffic informatie laten zien?

VG,

Berry

MarcoO2

Forumguru
Er komen inderdaad geen flitsers meer voor in de TMC, dat gebeurt nu alleen nog in bepaalde betaalde versies volgens mij. In ieder geval dus niet bij Skoda.

Wel kun je vaste flitsers als POI laden.

Toet toet

Senior Member
Hallo Marco,

dat kan natuurlijk alleen bij de Columbus. Ik heb helaas de Admundsen+ en begreep dat je dat daar niet kon, of zit ik daar naast?

VG,Berry

Kensel

Forumguru
Houdt er bij het eventueel inladen van flitspalen wel rekening mee dat dit in veel EU-landen (Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en o.a. Belgie) verboden is.
Zie ook hier.

EdK

Forumguru
Houdt er bij het eventueel inladen van flitspalen wel rekening mee dat dit in veel EU-landen (Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en o.a. Belgie) verboden is.
Zie ook hier.

Ehh Kensei je moet je link natuurlijk wel goed zelf doorlezen
Belgie en Oostenrijk vallen mbt de GPS filtspalen gewoon af in jouw lijstje

Zie je link

Klaasje

Forumguru
Ik zie flitsers soms wel in mijn Columbus via TMC. Dit wordt als Veiligheidsincident aangegeven.
driehoekje met een uitroepteken erin

hemi24

Forumguru
VW/Skoda biedt geen ondersteuning (meer) voor TMC+ diensten, en dus krijg je ook geen flitsmeldingen, alleen de file-meldingen...

Toet toet

Senior Member
Dan de subvraag: is het mogelijk dusdanige POI's toe te voegen bij de Admundsen+?
Alleen voor die landen dan waar dit is toegestaan natuurlijk :-).

Bovenaan Onderaan