TNT knalt erin

TNT

Actief lid
Hallo 'Skodisten'. Mijn naam TNT is geen verwijzing naar een explosieve persoonlijkheid, maar eigenlijk meer T&T. De voorletter van zowel mijn vriendin (Fabia combirijdster) als van mij is een T, vandaar. Zelf rijd ik professioneel vooral Mercedes Citaro en privé een 'jongvolwassen' Renault Twingo (Ze is net 21 geworden)
De Fabia van mijn vriendin heb ik wel voor haar opgezocht en uitgekozen. (Zij hoefde eigenlijk alleen mee te gaan, de auto bekijken en er stapeldol op te worden) Ik ben dat helemaal met haar eens. Wát een fijne auto en dan zóveel auto tegen zulke lage kosten..... (zeker met een G-3 erin kan het eigenlijk niet beter)
Die Citaro zegt het eigenlijk al: ik verdien mijn brood als buschauffeur. Daarnaast schrijf ik en mag ik mijzelf ook dichter noemen. Denk daarbij vooral niet aan te serieus, greppels in het voorhoofd trekkende sonetten, maar aan hoofdzakelijk genadeloos vrolijke en vrolijk genadeloze Rotterdamse Teringversies.
En jawel, ik probeer -waar mogelijk- de auto's van zowel mijn vriendin als mij bij te houden qua onderhoud. Dat houdt het niet alleen betaalbaar, het is ook leuk om te doen.

newwolf84

Forumguru
Welkom, altijd handig een dichter op het forum, meestal komt er bij mij rond december niets uit mijn porum.:D

• Leuk
Waarderingen: Rob

TNT

Actief lid
Dank voor een warm welkom! Newwolf84, het blijft een hardnekkig misverstand, hè rijmelarij en poëzie op één lijn zetten.... Maar als je in die 5 december rijmelarij tot een leuk resultaat wilt komen, heb ik wel wat tips voor je, hoor
Ga dan eerst, voor je ook maar een letter op papier zet een cadans vastleggen. Kun je gewoon in je hoofd doen. Bedenk vervolgens wat je er persé in wilt hebben. Vaak is het dan handig om vervolgens te bedenken welke grap je naartoe wilt werken als apotheose. Begin vervolgens met een rustige opbouw volgens het aloude rijmschema ABCB, waarbij je die cadans goed in de gaten blijft houden. Fluitje van een cent!

Bovenaan Onderaan