toch een skoda

rijneman

Nieuw lid
hallo Allemaal

Na diverse merken auto te hebben gereden ga ik nu dan toch misschien een skoda kopen.:1761:

We ruilen 2 auto's in en kopen waarschijnlijk een octavia 1.8 20v turbo.

Staat nu nog bij de firma struijk in heeze, zijn afgelopen zaterdag gaan kijken en testrijden.
In vergelijking met mijn focus 2.0 stationwagon is de octavia bij het optrekken wat minder snel ,dat was wel ff wennen.de turbo moet tenslotte ff op toeren komen.
maar voor de rest een hele mooie grote wagen.

Iemand nog tips of aanwijzigen waar we op moeten letten ?
Of eventuele tips voor de toekomst? Heb al gelezen dat de voorbanden vrij snel slijten.Nou heb ik al wat auto's en banden gehad en op deze octavia liggen michelin banden dus denk zelf dat het wel goed komt:baby012:.

Verder wil ik mischien een ander luchtfilter gaan plaatsen iemand nog tips?
Op mijn focus heb ik een k&n kit zitten waar ik zeer tervreden over ben ,zijn die ook voor de octavia te krijgen?

alvast bedankt

groeten marijn
 

___JC___

Forumguru
Als de 1.8turbo langzamer aanvoelt dan een 2.0 Focus dan zou ik m laten staan. Daar moet iets mis mee zijn. Los van het feit dat de 1.8T meer vermogen heeft dan een 2.0 van Ford moet ie ook veel sneller aanvoelen.

Heb zelf een 1.8T gehad in een O1 RS en mn broer heeft met een 1.8T met 150pk gereden. Zijn erg goeie motoren over het algemeen.
 

Racer

Lid
Hoi Marijn,

Het betreft de O1 combi uit 2004 met 165k op de teller neem ik aan? Mooie auto, alleen kan je je vragen beter in de rubriek 'Óctavia 1' plaatsen.

Een algemene tip: als je 'em inderdaad te traag vindt, dan leent de 1.8T zich prima voor tuning. Dan gaat 'ie ongeveer naar 210pk, schat ik zo in. Daarover is veel te vinden op dit forum.

Succes met je besluit.

Racer
 

rijneman

Nieuw lid
De testrit was zowieso even wennen en ben sterk aan een 2e aan het denken vond alleen dat bij het optrekken in de 1 de octavia langzamer leek. Heb ook een beetje rustig gereden de octavia was van een monteur van de garage dus in feite was die testrit met zijn prive auto.
 

rijneman

Nieuw lid
Hallo racer:aangenaam:

Oh sorry ik ben nieuw met het hele skoda verhaal dacht dat een 2004 octavia een twee was . weer wat geleerd:grin: .
Zoals ik zei mischien een ander luctfilter en dan maar es verder kijken .chiptuning?
 

plaza

Forumguru
Hallo racer:aangenaam:

Oh sorry ik ben nieuw met het hele skoda verhaal dacht dat een 2004 octavia een twee was . weer wat geleerd:grin: .
Zoals ik zei mischien een ander luctfilter en dan maar es verder kijken .chiptuning?

Bespaar je die moeite en € 100 voor een KN luchtfilter.
Brengt bijna niets , en is niet merkbaar. ( doet ook in combinatie
met chiptuning maar een paar pk )
Spaar liever nog een paar 100 € erbij, en laten hem chippen bij JD
of Hartog, 220 PK en 335 Nm , DAT MERK je wel !!!!!!
In mijn vorige RS 1 ben ik ook begonnen met een KN setje.
Levert alleen maar kapotte LMM op.
Na een kuurtje JD stage 2 : 249 Pk en 385 Nm .
Veel plezier met je auto.
 
Bovenaan Onderaan