Toch maar eens even voorstellen

Na hier een aantal weken al veel gelezen en opgestoken te hebben, nu maar eens even de tijd nemen om me voor te stellen.

Lionking, 40 jarige ICT-er uit het midden van Nederland. Getrouwd, papa van 2 kids. Auto wordt geleased en na een verlenging van een half jaar mocht er onlangs toch weer besteld gaan worden.

Nu tevreden bestuurder van een Seat Altea. Altijd gedacht als volgende auto een Seat Altea XL te gaan bestellen. Die extra ruimte kunnen we inmiddels wel gebruiken. Toen het eenmaal zover was en ik de prijzen zag toch nog maar eens even verder gekeken en kwam nadrukkelijk de Skoda in beeld. Na de specs bekeken te hebben, was de proefrit vanuit De Meern zeer overtuigend. Veel ruimte, goede afwerking, zeer compleet en belangrijk: een stuk stiller dan de Altea.

Het wordt een Octavia Combi Elegance Businessline 1.2 TSI Anthraciet Grijs. Als extra's (Kan bijna niet meer, zo compleet is de auto) Sunset, Bluetooth, Trekhaak en (dankzij dit forum :xyxthumbs:!) de hulpveren.

Kan niet wachten. Voorlopige leverdatum: Week 19.

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Lionking ! Welkom hier, leuk te lezen dat het forum echt goede tips geeft. Was je tevreden over de Altea of waren er ook minpuntjes ? Je hebt wel gelijk natuurlijk want vooral een businessline is echt mooi compleet.:xyxthumbs:

Tot ziens op het forum !

PS : van diesel naar benzine ? Wel mooi geregeld !!!!

Ik, als kersvers lid, wens ik je natuurlijk van harte welkom:yeah:en ben ik best wel jaloers dat je gewoon een splinternieuwe auto uit mocht zoeken. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst:471:

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum . Van Seat naar skoda , heeft er iets anders dan de ruimte en de stilte van de skoda je over de streep getrokken om voor skoda te kiezen en niet terug te gaan naar seat ?

mmarechal

Actief lid
Hallo Lionking, leuk om te lezen dat je al tips uit het forum hebt kunnen gebruiken in de praktijk. Welkom en veel plezier op dit forum!

Dank voor jullie enthousiaste reacties.

Was je tevreden over de Altea of waren er ook minpuntjes ?

Van Seat naar skoda , heeft er iets anders dan de ruimte en de stilte van de skoda je over de streep getrokken om voor skoda te kiezen en niet terug te gaan naar seat ?

Over het algemeen was ik heel tevreden over de Altea.
Alleen van het windgeruis en het bandengeluid werd ik niet erg gelukkig.
Voor de Altea een Leon gehad, en ik vond het afwerkingsniveau mede door het gebruikte materiaal van de Leon beter.
De Skoda heeft dat ook. Minder hard krakend plastic in de winter, maar zachte(re) materialen.
Heb 5 jaar geleden ook al bij de Fabia Combi gestaan, maar toen werd het toch nog de Seat.

Voor de ultieme zit (1.98 mtr) had ik weer een Altea moeten nemen, maar afwerking, uitvoering, de prijs en de grotere bagageruimte hebben de weegschaal toch naar de Octavia doen doorslaan. En ook die biedt prima plaats aan de langere chauffeur.

En het is natuurlijk toch ook wel weer leuk na 5 jaar eens wat anders te rijden :blush:.

Afgelopen jaren wat minder kilometers gemaakt door o.a. een dag minder werken. Nu rijd ik wel weer wat meer, maar ja, het gaat om het gemiddelde. Vandaar dat ik er een benzine uit heb weten te slepen.
Uiteindelijk een grotere, completere auto en aan het einde van de streep nog iets overhouden.:473:

Zwolly

Actief lid
Leuk om te lezen dat er nog een Altea rijder over gestapt is naar Skoda:laugh:
Ook ik stap over. (na ruim 3 jaar en bijna 160k op de teller)
Had ook veel last van windgeruis, maar minder van de banden.

De "mijne" (want het wordt ook een lease) wordt over enkele dagen afgeleverd :super:

Fabia

† In Memoriam
Toch blijf je wel in de familie van Seat naar Skoda. Veel stertke met het wachten maar kop op je hebt ons nog als het wachten te erg wordt.

Bovenaan Onderaan