Toch maar even hier.

Goedendag allen,

Even kort voorstellen, mijn naam is Ben. Kom uit Drenthe. Sinds kort heb ik mijn vrouw de gelukkige eigenaar gemaakt van een Fabia combi uit 2002. 1.4L V16. Motor loopt als een zonnetje, en heeft onlangs nog onderhoud gehad. (Zichtbaar nieuwe onderdelen onder de kap.) 232.xxx km op de teller.

Recent al wat troubles gehad. Lekkage in de deur panelen. Dit is verholpen met een beetje kit. Het volgende was roet in de egr klep. Hoezee. Ook onder handen gehad. Nog stil gestaan met een onregelmatig lopende motor. En totaal geen toeren meer kunnen maken. Ook getackeld. En nu op naar het raam mechanisme.

Maar hierover meer in een nieuw topic of nog even de oude topics bijlangs.

Groet, Ben

Cordoba

Forumguru
Welkom Ben. Juist onlangs ook raammechanisme vervangen bij het bijrijdersportier. Voor 35 euro een binnenplaat met raammechanisme en deurspeaker op de sloop gehaald (speaker en mechanisme zitten gepopnageld, op deze manier hoef je dat niet uit te boren). In de kennisbank staat hoe je de deurbekleding moet verwijderen, en ook het mechanisme. De ronde rubberdoppen in de binnenplaat moet je er uitwippen, dan het raam iets laten zakken zodat de schroeven waarmee het raam in het mechanisme zit geklemd precies voor die gaten valt.

Welk 1.4 16V blok heeft jullie Fabia? De 75 of de 100 pk versie?

Bovenaan Onderaan