Toch weer een navigatie update vraag

Ronny1978

Actief lid
Hi,

Het forum en het internet al meermaals over geweest, maar helaas niet het passende antwoord gegeven. Toch maar even een nieuw topic geopend. Op dit moment ben ik in het bezit van een SuperB. Auto is van 2021 en er zit een Columbus in. Op basis van de VIN code heb ik bij de dealer mijn optielijst laten uitlezen. In het display van de radio krijg ik wel het onderdeelnummer te zien, maar dat is klaarblijkelijk van de navigatiecomputer.

Mijn navigatiekaart is van 20.3 en die zou ik dus graag willen updaten. De software zelf kent versie 0306.

Nou nu het probleem, ik heb de originele USB-C naar USB-A connector besteld (000 051 443J), navigatie gedownload en alles ingeplugd. Helaas, het scherm met te selecteren updates blijft leeg. Toen een compleet nieuwe USB-C stick geprobeerd maar helaas hetzelfde verhaal.

Ik heb geen Skoda Connect op dit moment. Ik zou toch verwachten, mede met de navigatie update handleiding op de Skoda site, dat dit een relatief makkelijk dingetje is.

Is er hier iemand die mij verder kan helpen?

Rainesh

Forumguru
heb je de stappen gevolgd? Je moet alleen de mappen etc op je usb stick plaatsen en alleen erin steken. Na x aantal uren/dagen is je versie vanzelf bijgewerkt. Je hoeft niet zelf op update te drukken.

Overigens adviseer ik je wel je systeem te updaten.

Ronny1978

Actief lid
Dag Rainesh,

Ik heb op de update portal van Skoda gezocht mbv VIN nummer. De handleiding gevolgd en een USB-C stick EX-FAT geformateerd. Dus als ik het goed begrijp van je, dan zie je in het scherm verder niks qua voortgang e.d.? Beetje vreemd vind ik dat.

Update van het systeem, moet de garage dat doen?

Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Dan gewoon erin steken en erin laten. Niks doen.

Wat betreft je systeem update, dat kan je zelf. Ik kan alles leveren

Ronny1978

Actief lid
Hi Rainesh,

Oke, dan wil ik wel graag weten hoe ik dat moet doen. Is daar een manual voor die hier op het forum beschikbaar is?

Bovenaan Onderaan