Toch weer een verandering in energielabels Yeti

Tallguy

Forumguru
In hoeverre dit geldt voor alle modellen van de Yeti weet ik niet, maar...de 1.8TSI, die na uitkomen van de Yeti een E-label had, daarna terugzakte naar een D-label (zoals ook nu op de site van de Yeti nog staat) blijkt sinds 2010 weer een E-label te hebben gekregen.

Ik heb mijn dealer om tekst en uitleg gevraagd, omdat mijn leasemij aangaf dat het E-label was, terwijl; de site vrolijk nog D-label aangeeft.

navraag dvan de dealer bij het RDC (onderdeel van het RDW) gaf aan dat, gezien de veranderingen mbt het BPM en de CO2 uitstoot, de 1.8 toch weer een E-label heeft gekregen.

Lekker is dat...ik had juist die 1.8 op het oog ter vervanging van mijn O2. Dat zal nu dus naw een 1.2 gaan worden.
 

Michel

Forumguru
Eigenlijk is het jammer (en dat is al vaker in verschillende media geroepen) dat de Yeti niet met de 1.4 TSI motor is te leveren, ook al schijnt de 1.2 TSI al erg goed te rijden.

Dat zou in mijn optiek een mooie "tussenversie" qua motorisering zijn, zeker als je dan nog zou kunnen kiezen tussen 2WD of 4WD.
 

Fabia

† In Memoriam
Best kans dat íe op termijn wel komt. Nu is het gat bij de benzine wel erg groot.
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind het ook wel raar dat de Yeti geen 1.4 heeft in zijn gamma , ik denk dat dit heel veel kandidaat Yeti rijders over de schreef zou kunnen trekken. Het zal wel weer iets door VW opgelegd zijn geweest dat hij er nu nog niet mag komen met de 1.4 TSI omdat hij het te goed zou doen tegenover hun eigen SUV die een pak duurder is . Dat is jammer voor skoda vind ik , maar ja . Je weet het dat je een tweederangsmerk bent en blijft onder de vleugels van het VAG concern , waar je toch heel goede materialen ter uwer beschikking krijgt . Dat is nu eens gelijk ze zeggen hier in de volksmond , de keerzijde van de medaille .
 

LenK

Forumguru
In zijn algemeenheid heb je bij Skoda weinig te klagen over keuze mogelijkheden.
Maar de Yeti is een nieuw model. Productie is amper begonnen. De uitbreidingen komen vanzelf.
Er is geen enkel merk dat meteen alles op de markt kan of zal zetten. Je ziet het ook aan de combi uitvoeringen, die vaak lang op zich laten wachten na introductie.
Mooi voorbeeld is ook de Ford Kuga. Die was in het begin maar in 1 uitvoering met flinke motor en alleen AWD te koop, waardoor die zich uit de markt prijsde tov de Tiguan. Mazda CX-7 is pas na de facelift met diesel te krijgen en dat was puur een beslissing van de importeur, want deze bestond al lang in andere landen.
 

LenK

Forumguru
Ligt aan het type auto. Aan de zware kant voor het grondoppervlak en de stroomlijn van een schoenendoos. Zoek vergelijkbare auto's. Zodra die wat vermogen hebben zijn de labels rood. De Tiguan heeft er zelfs G labels bij zitten.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Is dit een voorbeeld van onze swingende overheid, de ene maand dit en de andere maand dat.
Of is hier meer aan de hand met de verschrikkelijke cute sneeuwman ?
 

Tallguy

Forumguru
Wat er aan de hand is is hetzelfde liedje als altijd: de overheid wil meer geld van ons. We betalen al het meeste aan de EU, we kunnen fluiten naar het geld dat Bos leende aan IJSland, we kunnen....ja, ik kan wel uren zo doorgaan; doe ik niet, dit is Skoda gerelateerd).
Het is alleen bezopen dat een auto die niet opeens groter is geworden of opeens meer CO2 uitstoot toch duurder is geworden ivm het label.

Hier is maar 1 term voor: creatief boekhouden :biggthumpdown:
 
L

lambert

Het is gewoon een melkkoe.
Als je b.v een fabia 1.4 combi koopt is dat een C label ,koop je een fabia 1.4 hatchback 10 kilo lichter dan de combi zelfde uitstoot is dan D.
De test in de ANWB over A labels die moeten zo schoon zijn wees uit dat ze de uitstoot lang niet halen wat op papier stond gemiddeld 25 -30 % vershil terwijl een auto met C en D label een verschil heeft van -10%.
Gr lambert
 

LenK

Forumguru
:ot: En daarom KILOMETERHEFFING NEE, want dat wordt alleen maar meer betale betale betale
 
Bovenaan Onderaan