Tochten ?

Hoi mede Skoda rijders,

Al enige tijd hoor ik steeds linksachter heel erg windgeruis...

Zeker als je op de ( auto) snelweg rijd en er beetje wind staat.

Ook bij stad verkeer ( 50 a 60 km/h)

Het word gewoon echt irritant.

Er zaten bij de achterdeuren soort zonnenschermpjes, die links achter heb ik al losgehaald , dacht misschien ligt daaraan maar nee.

De deurrubber lijkt in orde, hoewel die in de kromming ( einde vd deur) lijkt het iets open te staan....

Ook aan de buiten zijden , waar het grote raam met de raam rubbers naar kleine raam overgaat lijkt het iets open te staan...

Hebben jullie hier ook last van gehad ???

Weten iemand hoe ik kan testen wat en waar het echt vandaan komt ?

Groetjes Dominique

Cordoba

Forumguru
Je kunt proberen als je iets van een oude doek (handdoek, t-shirt of iets dergelijks) tussen het rubber stopt waar je slechte afdichting vermoedt, en dan een stukje gaan proefrijden. Als de afdichting terplekke inderdaad niet goed is, moet dat bij een proefritje met oude doek toch direct duidelijk verschil opleveren. Als dat inderdaad het probleem is, zal het raam een 'knietje' nodig hebben om het raamdeel van de deur iets meer naar de carrosserie te buigen.

ertromp

Forumguru
Heeft de auto links links achter ooit schade gehad? Wellicht dat de deur nog beter afgehangen moet worden

Daar heb ik geen idee van of schade is geweest.

In al het papierwerk wat erbij zit staat er iig niets over schade of iets dergelijks.

Loewis

Lid
Ik heb ook aan beide kanten windgeruis gehad. Ik ben hiervoor bij de dealer geweest, deurophanging was goed. Het kwam uit de rand van het kleine raampje van de achter portieren. Beide kanten zijn vervangen, maar wel met het risico dat het probleem niet is opgelost. (gelukkig deden ze het gratis :D )

Na vervanging heb ik het nu nog maar aan één kant een kleine suis, vanaf de 120km/h ofzo.

Ik ben zelf nog even op zoek gegaan en heb iemand achterin geplant met een washand toen ik ging rijden. Als hij die in deze naad drukte, was het gesuis over. (Ik heb voor de duidelijkheid een willekeurig plaatje van internet geplukt en een prachtige pijl in gezet.)
Ik zit zelf te overwegen om met zwarte kit dat randje te vullen. Zie je namelijk niks van en dan is het waarschijnlijk opgelost.

upload_2016-4-12_8-16-43.png

Bijlagen

• upload_2016-4-12_8-15-51.png
    upload_2016-4-12_8-15-51.png
    214,2 KB · Weergaven: 11
Hoi Loewis,

Zal vanavond eens even kijken naar dat stuk... en waarschijnlijk ook maar ff zwarte kit pakken.

Heb nog zwarte kit staan , waar ze auto/vrachtwagen ruiten mee vastplakken, denk dat daarmee wel vast en dicht zit.

Het is zo irritant geluid....

Bedankt voor de tip!

Groetjes

Bovenaan Onderaan