toegenomen motorgeluid

Espott

Lid
Een paar weken geleden is de distributieriem vervangen. Ik heb sindsdien het idee dat het typerende dieselgeluid (RRRRRRR) veel luider is geworden.

Ik heb hiermee naar de dealer gegaan en die zegt "normaal geluid". Nou ben ik een mierenneuker maar goed weet ook niet of het kwaad kan. Ik hoor alleen een verschil.

Daarbij komt dat we tijdens het plaatsen van nieuwe banden een gemarkeerde bout hebben gevonden. Ik wilde wel zeker weten dat die niet ergens vergeten was. Blijkt volgens de dealer een van het oude setje te zijn wat vervangen wordt tijdens het vervangen van de distributieriem.

Iemand enig idee wat dit geluid veroorzaakt en of dit erg is?

Groeten

Ronnie

Forumguru
Het is natuurlijk mogelijk dat de timing van de riem er een tandje naast staat, ik zou het toch (laten) controleren........

Ronnie

Forumguru
Normaal staan er merktekens op de nokkenassen welke met elkaar moeten corresponderen, ook met de krukas. Daarvoor moet je de afdekkap van de didtributie hallen en de motor op het BDP zetten door de krukas handmatig te draaien.
Maar naar aanleiding van jouw vraag is het waarschijnlijk beter dat een monteur dit doet........

VEEJAY

Forumguru
Anders voor een second opinion even naar dieverbrug (jbautoservice) rijden. Die weten wel raad met een 1.9tdi DSG :tongue:

E

Ex-lid 2926

Is de waterpomp ook tegelijk met de distributieriem vervangen? Bij mijn vorige auto heeft de dealer ook een keer de distributieriem vervangen en de waterpomp maar laten zitten. Volgens de monteur nog in goede staat. Paar weken later werd het Opel geluid vergezeld door een licht brommend geluid. En ja hoor, de waterpomp moest vervangen worden. Dus moest het blok aan de linkerkant weer los. De dealer nam gelukkig het arbeidsloon voor hun rekening.

Bovenaan Onderaan