Toekomstig Octavia bestuurder

r_d_k

Actief lid
Hallo,

Na reeds veel informatie te hebben ingewonnen op deze website is mijn auto (nagenoeg)besteld! De keuze is gevallen op een Skoda Octavia Elegance 2.0TDi 4x4.

Door de komst van onze tweeling was mijn huidige leaseauto (helaas) te klein geworden. Bij het inladen van de kinderwagen schoof deze eerst over de bumper om vervolgens via het plafond in de kofferbak te vallen (au!).:biggthumpdown: Dan pas merk je hoe klein een Audi A3SB is... Gelukkig kon ik de auto na een fijne 65.000km doorschuiven naar een collega om op zoek te gaan naar een ruime stationwagon.

Allereerst een wensenlijstje samengesteld, auto's geselecteerd en de plussen en minnen genoteerd. Aangezien ik eerder een VW Golf 4Motion gereden heb en dit voor de wintersport ideaal is, is de keuze dit maal op de Skoda Octavia gevallen. Tevens heeft de 4X4 meer trekgewicht, hetgeen voor onze caravan meer mogelijkheden biedt.

Configuratie:
Skoda Octavia Elegance 2.0TDi 4X4
- metallic lak(anthracite grey metallic)
- navigatiesysteem JVC KW-NT1, incl. KS-U29 Ipod adapter.
- volwaardig reservewiel

- vaste 13-polige trekhaak

- hulpveren

- vision package II

- stoel verwarming voorstoelen

In eerste instantie had ik een Columbus Navigatie besteld, maar deze is door de leasemaatschappij 'verboden' in verband met de diefstalgevoeligheid (tenzij je een flink eigen risico voor lief neemt). :mad:

Ik kan niet wachten! Zodra de auto binnen is, zal ik de foto's erbij plaatsen.

Groeten,

R_d_K

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum en tevens direct veel plezier gewenst met je toekomstige bolide!

Leuke combi, 2.0 TDI en 4x4, dat gaat rijden als een speer.

Tja, dat van die Columbus is jou niet onbekend denk ik als je het forum bekeken hebt. Zoals we al op het forum eens hebben besproken vind ik het wel een goede stap in de juiste richting. Boycotten dat apparaat totdat er een volwaardige anti-diefstal oplossing komt.

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum .
Mooie keuze heb je gemaakt en gelukkig kon jij je dure A3 doorschuiven aan een colega . Nu een mooie octavia met een hele smeuk aan optie's , leuk man . Wat ga jij een gelukkig man zijn als jij met je octavia onderweg bent.

Wasmachineman

Forumguru
Nog een welkom op dit leuke forum vanuit Hoorn.
Mooie auto heb je geselecteerd !
Was je Audi A3SB een quattro i.v.m. je caravan ?
Zo ja, hoe reed dat ? :923:

Porettuhcs

Senior Member
Welkom!

Mooie combi.... maar een vraagje... is de vering van de 4x4 al niet wat beter dan het gewone onderstel? oftewel denk je dat je de hulpveren nodig hebt...

r_d_k

Actief lid
Nog een welkom op dit leuke forum vanuit Hoorn.
Mooie auto heb je geselecteerd !
Was je Audi A3SB een quattro i.v.m. je caravan ?
Zo ja, hoe reed dat ? :923:
Ik heb destijds een keuze moeten maken tussen Quattro en DSG-bak. Aangezien ik toen veel kilometers in de file maakte, heb ik gekozen voor een DSG-bak. Ik heb (de leaseauto voor de Audi) een VW Golf V 2.0TDI 4-Motion gereden (= quattro voor A3). Het rijdt fantastisch, je hebt een fantastische wegligging, sneeuw of natte ondergrond geen enkel probleem. Het nadeel in de Golf was dat de 4-Motion een groot deel van de kofferbak in gebruik had. Waar normaal een diepe kofferruimte aanwezig was, had ik slechts 15 cm onder de rand (en geen reserve wiel).

r_d_k

Actief lid
Welkom!

Mooie combi.... maar een vraagje... is de vering van de 4x4 al niet wat beter dan het gewone onderstel? oftewel denk je dat je de hulpveren nodig hebt...

Volgens twee dealers die ik onafhankelijk van elkaar heb gesproken, heeft de 4x4 een zelfde onderstel / vering als de normale combi. Ook voor een Scout werd mij hulpveren aangeraden. Ik heb begrepen dat deze hulpveren de wegligging niet beinvloeden en pas actief worden als de vering volledig wordt ingezakt.

Zoals ik hier meerdere malen heb gelezen, als je per ongeluk te hard over de drempel gaat en de trekhaak raakt de grond, zal dat nu voorkomen (?) worden omdat het laatste stuk van de vering een stuk stugger is geworden.

r_d_k

Actief lid
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker, maar volgens mij heeft de 4x4 standaard het slecht wegdek pakket, waardoor de auto iets hoger staat. De vering is zeker de zelfde als de standaard Combi.

Toch de folder er bij gepakt. De bodemvrijheid van de 4x4 is 163 mm tov standaard 140 mm. De auto staat dus 23mm hoger.

De hoogte van de combi is 1468mm, van de 4x4 1491mm en de scout 1533mm. Of de 4x4 een slecht wegdek pakket heeft weet ik niet, de scout in ieder geval wel.

r_d_k

Actief lid
Gelukkig, ik heb de bevestiging gekregen dat de O2 is besteld! Nu afwachten hoe lang de levertijd is. Zodra de auto bij de dealer is afgeleverd, wil ik eens kijken of er nog instelling zijn die de dealer direct kan inprogrammeren (VAG-COM) voordat ik de auto in ontvangst ga nemen.

Zijn er nog nuttige ideeën van jullie kant?

Ronnie

Forumguru
Zo te zien is tie al redelijk compleet....
Ik zou eerst even afwachten wat er allemaal geactiveerd is.....

Bovenaan Onderaan