Toekomstige Skoda rijder

Hallo allemaal,

Ik ben Igor, 33 en ICT-er van beroep.
Op het moment rij ik nog in een Audi A3 van 2004.
En aangezien deze wat krap wordt ivm de kid(s) gaan wij voor de O2 Combi. Helaas is de A4 Avant te duur en vinden wij de O2 Combi toch een betere en mooier dan de Golf/Passat.
Nu nog een geschikte O2 Combi vinden. Dus als iemand nog wat weet te staan. We willen graag een 1.6/2.0 FSI, zwart, Elegance uitvoering, vanaf 2007.

Mijn autogeschiedenis:
Suzuki Swift '88
VW Golf II GTI 16v '88
VW Golf I Cabrio '87
Audi A3 '98
Audi A3 '04

Gr. Igor

Thanx! Ik had ze al gezien ja.
De elegance in Hengelo voldoet aan de eisen, op de kleur na.
Is in ieder geval een optie.
Als Audi rijder ben je wel erg verwend met een volautomatische airco en willen wij die in de volgende auto ook weer. Dus daarom valt de Tour uitvoering af.
Ik denk dat we het beste even januari af kunnen wachten. Dan worden natuurlijk veel nieuwe auto's afgeleverd en dus ook oudere ingeruild.

Is ook een optie. Op het moment is het aanbod, wat aan ons verlanglijstje voldoet, niet zo ruim. Of het is nogal ver Duitsland in.

Aiii

Lid
Mja, het grote "nadeel" van zo'n Octy is dat je er eigenlijk niet zo heel snel van af wil, zeker een jonge occasion zoals jij die zoekt is wel even zoeken. :)

Maar goed, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

skodaoctavia2

Actief lid
tja mobile.de en autoscout24.de staan ook veel schrott tussen. morgen even langs mijn dealer die heeft volgens mij nog een elegance staan eind 2007 ik laat het je weten

MarcoO2

Forumguru
Wat dacht je van deze? 't is een 1.6, 't is een combi, hij is van juli 2007, 't is een Elegance-uitvoering, hij is zwart... volgens mij voldoet'ie aan al je eisen. Gewoon via occasions op de Skodawebsite gevonden.

En als je portemonnee nog wat ruimer is, is dit ook een mooie wagen!

Zo ruim is het budget nou ook weer niet......helaas..:crazy:
Ik wil graag minimaal de 1.6FSI. Ik weet het... ik heb hoge eisen :confused:

De A3 waar ik nu mee rij heeft ook de 1.6 75kw. Daar heb ik af en toe al zo iets van...die mag wel wat sneller zijn. En aangezien de Ocatvia ook iets zwaarder is dan de A3 wil ik minimaal de 1.6 FSI.
Daarnaast is die ook weer zuiniger dan de gewone 1.6. Ook niet onbelangrijk.

Aiii

Lid
Plus dat je in 2012 maar 1,7ct per kilometer betaalt voor de 1.6 FSI. :D

Kan de motor zeker aanraden, okee, het is geen snelheidsduivel ala 1.8 TSI, maar het is zeker vlot genoeg en met een beetje actief rijden heb je er flink lol mee (nogmaals, met de 17" wielen en bijbehorend bochtengedrag nog véél meer).

MarcoO2

Forumguru
Hoe groot is het budget ongeveer? Want de eerste auto uit mijn vorige post (de 1.6) viel ook af, begrijp ik?

cvegreen

Forumguru
Een auto kiezen is nooit makkelijk vind ik .
Die eerste die jij gepost had Marco is inderdaad eentje die aan alle eisen voldoet , maar misschien is het kostenplaatje nog wat aan de hoge kant . Tegenwoordig kosten auto's een fortuin , zeker in Nederland.

MarcoO2

Forumguru
Ach, natuurlijk, dat was de oude 1.6MPI! Sorry!

Die andere waar je naar wilt kijken is heel ander koek... een RS! Als je daar een proefrit in maakt, wil je zelfs geen 1.6FSI meer denk ik... :)

Met jouw budget moet er toch wel een mooie combi te vinden zijn? Misschien met de 1.8TSI?

Helaas is het aanbod vrij schaars...:(
Er staat wel een rode 1.8T te koop, maar die is dan weer 22900.

We wachten rustig af en houden de autosites in de gaten.

Allemaal bedankt voor de reacties :xyxthumbs:

Nog even een vraagje.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik tijdens een proefrit op moet letten bij een O2 Combi?
Eventuele zwakke punten? Als die er al zijn.

Huyzen

Lid
Is een hatchback geen optie, heb je wat meer keus. Zoveel kleiner is ie nou ook weer niet. Mijn vorige auto staat nog te koop in Almere, maar ja dat is een hatchback 2.0tdi... propvol opties, dan dat weer wel. En ruim binnen je budget.

Aiii

Lid
Begrijp ik dan goed dat je auto daar al 1,5 jaar stil staat? Kan toch nooit goed zijn voor zo'n auto?

Is een hatchback geen optie, heb je wat meer keus. Zoveel kleiner is ie nou ook weer niet. Mijn vorige auto staat nog te koop in Almere, maar ja dat is een hatchback 2.0tdi... propvol opties, dan dat weer wel. En ruim binnen je budget.

De hatchback is voor ons geen optie. Naast dat de Combi toch wat groter is, heeft deze ook een grotere en makkelijkere toegang tot de achterbak.
Verder, en ook niet onbelangrijk, vinden wij de Combi ook mooier dan de hatchback.

We wachten rustig af tot er een mooie beschikbaar is.
Nu maar hopen dat er in januari een mooie ingeruild wordt. We willen toch graag voor de wintersport een andere auto.

Bovenaan Onderaan