kylimo
Senior Member
De afgelopen tijd merk en meet ik dat het benzineverbruik van de 1.2 TSI gestegen is van zo'n 1 op 16,5 naar nu 1 op 13,2. Niet van de een op de andere dag, maar langzaam maar zeker. Ook valt mij op dat het schakelgedrag van de DSG veranderd is. Eerst moest ik de brieneroordbrug op met aanhanger (beladen met motorfiets) om de DSG te laten terugschakelen van 7 naar 6. Gisteren reed ik over het Prins Claus plein, Utrecht/Den Haag (dus zo goed als vlak), en de DSG ging daar al van 7 naar 6.
Het enige wat er veranderd is aan de auto zijn de winterbanden (dezelfde maat als de zomerbanden). Ik kan me toch niet voorstellen dat dit het verbruik zo laat oplopen en zeker niet langzaam maar zeker.
Voor de rest geen storingen in het display. Natuurlijk gevoelsmatig wel het idee dat de auto zwaar loopt...
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Groeten en een goed 2013 toegewenst.
Het enige wat er veranderd is aan de auto zijn de winterbanden (dezelfde maat als de zomerbanden). Ik kan me toch niet voorstellen dat dit het verbruik zo laat oplopen en zeker niet langzaam maar zeker.
Voor de rest geen storingen in het display. Natuurlijk gevoelsmatig wel het idee dat de auto zwaar loopt...
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Groeten en een goed 2013 toegewenst.