Toepassen vaste wax

Dnet

Senior Member
Ik heb van de week een potje natty blue paste wax van iemand gekregen die hem niet gebruikte...

Nu zit ik even uit te zoeken hoe ik deze moet toepassen. Als het goed is met een pad met ronde bewegingen, en daarna uitvrijwen met een microvezel doek...?

Welke producten gebruiken jullie hiervoor? Is het handig om een andere microvezel doek dan de droog doek te gebruiken?

CDK

Forumguru
@Dnet, opbrengen met een daarvoor bestemde pad en niet te dik uiteraard en met een zachte mf doek uitpuffen, daarvoor zou ik zeker niet de droogdoek gebruiken!!

Dnet

Senior Member
OK, dat dacht ik al :). Wat zou een goede pad zijn? Heb wel een aantal aanraders gezien voor machinaal gebruik, maar ben meer opzoek naar manueel...

smutzkanone

Forumguru
Ik gebruik voor alles de rode monelle applicator pad.
je haalt 1 likje uit de waxpot, gewoon ff 1 keer eroverheen strijken.
dan geef ik om de ongeveer 15 cm een veegje ( meer een dip, je krijgt een streepje van ongeveer 5cm lang en 2cm breed) ermee op de lak, tot ik een deel van een paneel heb gehad, en dan met rondgaande bewegingen invrijven. gewoon deel voor deel,anders drogen die vegen te snel uit.
Zo doe ik het.
Met een vloeibaar product doe ik het het zelfde,alleen doe ik dan een druppeltje op de applicator pad en dip de lak ook om de 15 cm een keer( meestal 3 banen op bv een dak) en dan uit/invrijven

peterrapid

Forumguru
En hoe lang laten jullie de wax curen ? Bij mij meestal een klein uurtje maar heb hier al mensen gehoord die het veel langer laten curen ?

smutzkanone

Forumguru
daar heb je de swipe test voor he.
ff met je vinger door de waxlaag,is ie vettig dan ff wachten, komt de wax er met je vinger vanaf dan kun je afnemen.
die natty's wax kun je meteen afnemen na het aanbrengen,als je de zelfde volgorde aanhoud als met het opbrengen (dus eerst dak,dan a,b,c stijl,dan mortekap,dat achterklep,dan flanken etc, als je bij elke handeling die je doet de zelfde volgorde aanhoud breng je routine in je werk en vergeet je minder snel dingen)

Dnet

Senior Member
Ok, bedankt voor de tips. Ik ga mijn arsenaal eens uitbreiden, en dan proberen het toe te passen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan