Toerental begrenst bij ingetrapte koppeling?

Kimball

Nieuw lid
Ik heb iets heel raars en heb geen idee of dat altijd al zo is geweest en\of het normaal is.

Als ik de koppeling heb ingetrapt (als ik stilsta) wordt het toerental gesmoord. Het toerental kan de 2900 toeren bereiken, maar dan houdt het op. Alsof het gesmoord wordt. Als ik de koppeling loslaat, dan is er niets aan de hand en is het max bereikbaar. (Octavia 2, bwjr 2007, 1.9 TDI motor)

Ik heb de dealer de boardcomputer al laten uitlezen op storingen, maar die gaf niets aan.

Bekend bij iemand?

adjego

Actief lid
Is in het motormanagement geregeld. Als je bij vol gas je koppeling op zou laten komen, kan het zo maar zijn dat je je koppeling aan gort draait...;)
En wat heeft het überhaupt voor nut om de auto stilstaand de toerenbegrenzer in te jagen...??

Kimball

Nieuw lid
Dus...dat is al 4 jaar zo :-) Zolang rijdt ik hem al !

Briljant dat ik dat nooit eerder heb gemerkt....en dat het de dealer ook niet bekend voor kwam.

VEEJAY

Forumguru
De bedoeling is dat je de versnelling er keihard in laat knallen om lekker snel weg te zijn bij de stoplicht. Alhoewel bij een 1.9TDI zou ik de moeite niet doen.

deusjevo

Forumguru
Mijn 1.2TSI'tje draait max iets van 3700 rpm bij ingetrapte koppeling.
Waarschijnlijk ook om dat waanzinnige vermogen op te vangen.... :grin:

VEEJAY

Forumguru
Ja, die GTI van SiteChris heeft het ook alleen durft hij het niet te gebruiken, anders is ie zo door zijn banden heen.

Falcon

Donateur
Net even geprobeerd met de 1.6MPI maar daar kan ik gewoon vol op de 6000 toeren gaan draaien en mijn koppeling loslaten...maar goed het is ook maar 146 NM wat er vrij komt :tongue:

Exciter

Administrator
Heerlijk, zo'n ouderwetse 1.8 20V zonder deze functie... (Klopt, ik rij wat minder km's met een set voorbanden :smirk:)

Bovenaan Onderaan