TomTom aux in Fabia 2

hpolie

Senior Member
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen of ik een Tom Tom kan aansluiten op de aux onder de armsteun. en laad hij dan ook gelijk stroom op?
Deze Fabia 2 is van 8 januari 2013 maar om dat ik die nav niet zo veel nodig heb vind ik de prijs van de ingebouwde van de Skoda te duur.

Bijvoorbaat vriendelijke dank voor de nodig hulp.

Rallye

Forumguru
De aux onder de armsteun is puur een audioaansluiting; je laadt er dus niets mee op. Bovendien moet je TomTom over een uitgang beschikken die je op de aux-ingang aan kunt sluiten. Volgens mij heeft de TomTom geen audio-uitgang.

hpolie

Senior Member
De aux onder de armsteun is puur een audioaansluiting; je laadt er dus niets mee op. Bovendien moet je TomTom over een uitgang beschikken die je op de aux-ingang aan kunt sluiten. Volgens mij heeft de TomTom geen audio-uitgang.

Ik heb met google genoeg meldingen gezien dat je de Tom Tom wel degelijk op een Aux kan ansluiten, maar of dat werkelijk zo is weet ik ook niet zeker, wat ik wel weet dat ik nog een oude nav heb liggen maar die moet je aansluiten op een sigaretten aansteker maar die bouwen ze ook al een jaar of 4/5 niet meer in.
En dat hij geen voeding uit die aux zou kunnen halen dat geloof ik direkt van je.

Maar achter in de kofferruimte zit wel een12v aansluiting voor een koelbox of zo, is het misschien dan mogelijk dat ik daar dan een snellader instop zo dat ik dan hem toch om de 2 uur op kan laden?.

Mocht er nog een andere mogelijkheid zijn dan verneem ik dat ook graag, ik zelf ben een leek op dat gebied :laugh:

Fabia

† In Memoriam
Ik heb een 12volt aansluiting in de console tussen de voorstoelen zitten. Mijn Fabje is uit 2009. Wordt dat niet meer geleverd?

Ridley

Forumguru
2012 Faab en gewoon 12v aansluiting in middenconsole... Andere oplossing: de plug voor sigaretten aansluiting van je kabel knippen en achter je zekeringen kast aansluiten, kabel netjes in dashboard wegwerken en klaar.

en als je MDI hebt kun je hem daarop aansluiten dmv USB.

hpolie

Senior Member
2012 Faab en gewoon 12v aansluiting in middenconsole... Andere oplossing: de plug voor sigaretten aansluiting van je kabel knippen en achter je zekeringen kast aansluiten, kabel netjes in dashboard wegwerken en klaar.

en als je MDI hebt kun je hem daarop aansluiten dmv USB.

Bedankt Riley en Fabia voor de reacties, ik heb zelf niet goegekeken en kon het in de handeiding niet vinden maar de 12v aansluiting zit inderdaad in de middenconsolle. Alleen vind ik dat niet zo geschikte plaats voor een TomTom dus de oplossing van Ridley van een sigarettenen aansteker lijkt mij wel een stuk mooier daar je dan geen last van die kabel heb. En een MDI aansluiting zit er hier niet in dat bleek achteraf weer een extra optie te zijn, niet dat ik dat zo erg vind maar het was wel beter geweest als de verkoper mij dat duidelijk had vermeld.

hpolie

Senior Member
Heb je nog gekeken of je je TomTom op de AUX kunt aansluiten?

Die aux heb ik nog niet uitgest, om dat ik momenteel met een vervelende griep zit en dus binnen blijf.

Maar als ik die sigaretten aansteker er zelf in bouw, hoe zit het dan met mijn garantie?. Blijft die dan gewoon 2 jaar geldig?.

MacManiac78

Forumguru
De TomTom heeft GEEN Aux uitgang, tenzij je de actieve cradle erbij koopt. Dan wordt het een min of meer vaste inbouw. Als je zelf IETS aan je auto wijzigd, vervalt de garantie. Zo'n kabeltje door de dealer laten leggen kost je de wereld niet. Je kan ze ook vragen om de continu voeding op de plug geschakeld kunnen maken. (Blijf je echter nog wel met je kabel(s) zitten.)

Canon-Eye

Forumguru
Als je zelf IETS aan je auto wijzigd, vervalt de garantie.
Lijkt me wat kort door de bocht.
Mocht je een garantieprobleem hebben en men zou dat willen afwijzen omdat je IETS aan de auto hebt gewijzigd, dan zal men toch moeten aantonen dat die wijziging enig verband heeft met (de oorzaak van) het probleem.

Zo zal men het zelf plaatsen van een netjes afgezekerde extra 12V-aansluiting toch in redelijkheid niet kunnen aangrijpen om een garantieclaim op pakweg de remmen of de versnellingsbak af te wijzen...?

hpolie

Senior Member
Sorry voor het laat reageren, maar ik heb wel degelijk een 12 volt sigaretten aansteker zitten in de midden console. Toen van wege de nieuwigheid over het hoofd gezien :)
En bij deze eenieder bedankt voor de reacties.

Vriendelijk groet,
Henk Polie

Bovenaan Onderaan