TomTomXL-Live onder kerstboom!

Vacaro

Senior Member
Mag het eigenlijk nog niet weten maar er ligt een TomTom XL-Live onder de kerstboom.
Had altijd al een Mio C168(PDA) met MioMap navigation. Maar als je deze op een andere plaats opzet dan vanwaar je deze had afgezet duurde het bijna 5km voordat hij terug herkende waar je bent. Plus de kaarten zijn reeds 5jaar oud en was geen update meer van te vinden. En met de feestdagen is het er dan van gekomen om een nieuwe te kopen, nl een TomTom XL-Live. Weet alleen nog niet of ik dat abonnement erbij ga nemen, is €100 per jaar voor wegwerken,file-omleidingen en flitspalen ook, dacht ik.

Mijn nieuwjaar kan al niet meer stuk. Zijn er hier al met ervaring met deze GPS en trics en trucs of handigheidjes.

Bijlagen

• tomtom%20xl%20iq.jpg
    tomtom%20xl%20iq.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 13

EdK

Forumguru
Tja en met sinterklaas nog mopperen dat je niets had gehad ! Maar nu weet je waarom !
Ach dat ex5ra pakket van 100 eurie zou ik persoonlijk niet doen, genoeg te vinden op internet voor de TomTom's

michelover

Forumguru
Heb hem zelf als vroeg kerstkado gekocht voor ik op wintersport ging. Moet zeggen bevalt prima , geen extra antenne nodig voor TMC of HD traffic zoals bij het vorige model. Werkt perfect ook in Duitsland en Oostenrijk. Kreeg onderweg keurig en op tijd de file meldingen plus de tijd en lengte van de file en gelijk de vraag of ik via een andere route wilde rijden inclusief de tijdwinst.Tot nu toe dus een 10 voor deze Tomtom. Moet nog wel de rest van de applicaties goed doornemen want er zit zoveel extra op.
Denk dat voor de flits info er genoeg te vinden is op internet. Maar de Live service is inclusief HD traffic en dat is niet op internet te vinden voor zover ik weet.

Gieliovd

Forumguru
Mooi speelgoed met zo'n 4,3" scherm! Baanbegeleiding en alles...

Wat mij dan aan het denken zet, heb jij de Mio niet hier op het forum verkocht? Als deze het zo slecht deed dan zet het mij weer zo aan het denken.... Stukje geweten.

Anyway, ik zweer bij www.flitspaal.nl inderdaad! Echt gemakkelijk en heel veel staat erop. Zowel privé als bedrijfsmatig op 4 apparaten in gebruik.

LenK

Forumguru
Wat mij dan aan het denken zet, heb jij de Mio niet hier op het forum verkocht? Als deze het zo slecht deed dan zet het mij weer zo aan het denken.... Stukje geweten.
Kwestie van voortschrijdende techniek. In die tijd waren de GPS antennes nog niet zo goed. Ik heb een nieuwe MIO en die is razend snel wat dat betreft.

Dan zou je nooit iets gebruikt kunnen verkopen want meestal is de courante versie beter dan jouw verkoop. Om in auto termen te blijven een O2 is comfortabeler, ruimer en heeft meer features dan een O1. Dat maakt je als verkoper van een O1 nog niet tot een verkoper met slecht geweten.

Gieliovd

Forumguru
'T was meer een vraag voor 4x4 ;) Maar zo kan je er tegenaan kijken. Als je het ziet als een inherente eigenschap van een verouderd product (wat dus geen defect is) dan ben ik het met je eens. Ik noem dan ook niemand een bedrieger.

Ik heb zelf ook Mio's gehad uit de tijd van deze, volgens mij heetten ze ook 168 maar het is al wat, 5 jaar?, geleden dat ik die verkocht. Deze hadden namelijk géén probleem met de GPS fix.

Maar LenK verder klopt het wel hoor, in veel situaties ben ik het volledig met je eens. Ik ben een fervent verkoper en ook nog eens iemand die veel met GPS doet.

Vacaro

Senior Member
Mooi speelgoed met zo'n 4,3" scherm! Baanbegeleiding en alles...

Anyway, ik zweer bij www.flitspaal.nl inderdaad! Echt gemakkelijk en heel veel staat erop. Zowel privé als bedrijfsmatig op 4 apparaten in gebruik.

Nee hoor, hier heeft inderdaad een Mio te koop gestaan, maar dat was niet die van mij, ik heb deze nog steeds. Kun je wel leuke spelletjes mee spelen zoals patience en jawbreaker en nog vele andere maar die moeten nog gedownload worden.

Ik zou deze dus ni verkopen maar gewoon bijhouden om kids op reis bezig te houden.

Ik heb een zuiver geweten. En weet volgend weekend hoe de TomTom bevalt.Dan mag ik hem pas uitpakken.

Gieliovd

Forumguru
Haha, argh, dat is nog eens tergend! Je weet het maar je mag het niet!

Verder no hard feelings ofzo hoor!

:santa:

Bovenaan Onderaan