tone instellingen columbus + sound system (10LS)

J126R

Lid
Hoi,

ik heb sinds 2 weken een Superb combi met columbus en sound systeem (wel het Belgische met 10LS). Nu speel ik al een tijdje met de tone instellingen maar krijg niet echt alles ingesteld zoals ik het gewild had. Ik luister namelijk zowat vanalles en telkens heb ik de indruk dat de instellingen verkeerd staan. Nu was mijn vraag hoe jullie volgende instellingen hebben staan icm het soundsystem en columbus:

Treble -----
Mid----------
Bass--
balance fader (staat bij mij 1 standje vooruit ten opzichte van het middenpunt)
surround (bestuurder, voor of uit ==> mijn staat op voor)
preset equalizer (mijne staat nu op rock)

verder heb ik het gevoel dat het systeem telkens anders afspeelt, soms klinkt een bas echt wel te hard terwijl deze bij dezelfde instelling soms te laag staat... verder hier nog iemand problemen mee en hoe merk je indien er een box stuk is en wat kunnen de boxen aan? Graag jullie mening en info!

jeanlili

Nieuw lid
Bij ons staat alles in het midden Treb,Mid, en Bas de balance fader staat op een stanje naar achter ,en vind dit het beste ook voor films in Dolb.Surr.
Het kan natuurlijk steeds verschillen doordat als je cd of een SD kaart afspeeld dat de opgenome sterkte en kwaliteit wel verschillend is de een tegenover de andere .

Ik zelf moet ook nog veel ondervinden hoor want we hebben onze SBII ook nog maar 4 maand ,zoals moet je je Columbus niet upgraden en kun je geen films bekijken als je rijd ??

Verder nog veel Suc6 met je nieuwe SB Combi

Bovenaan Onderaan