Top Gear

Fabia

† In Memoriam
Presentator Top Gear zwaargewond na ongeval

Uitgegeven: 21 september 2006 06:10
Laatst gewijzigd: 21 september 2006 08:47

LONDEN - Richard Hammond, een van de presentatoren van het populaire Britse autoprogramma Top Gear, is woensdag ernstig gewond geraakt door een ongeval. Hij werd in kritieke toestand overgevlogen naar een ziekenhuis, maar is inmiddels stabiel. Dat heeft de BBC bekendgemaakt.

De 36-jarige Hammond was bezig met opnames voor Top Gear op een buiten gebruik gesteld militair vliegveld in York toen het ongeluk gebeurde. Hij zat in een door een raket aangedreven auto waarmee hij het Britse snelheidsrecord (ruim 483 kilometer per uur) probeerde te verbeteren. De wagen raakte uit balans en sloeg meerdere keren over de kop, meldden ooggetuigen.

Hammond rijdt voor het programma vaker in supersnelle auto's. Behalve van Top Gear is Hammond ook bekend van onder meer de wetenschappelijke stuntshow Brainiac.

Beetje risico's van het vak. (stuntman) Het heeft eigenlijk niets meer met autorijden te maken als je een F16 op wielen zet en dan blij bent dat je hard gaat! Moet je zien hoe hard ze gaan als ze los van de grond komen.

Daniel

Lid
Ik heb het gezien op het nieuws ja,echt erg,maar ja hij weet van te voren dat het kan gebeuren dus........

Maar al bij al ik hoop dat hij er niks aan over houd!!
2133.gif

Tallguy

Forumguru
Zoals iemand tegen mij zei "je moet ook geen hamster in auto's laten rijden" (dat was nl zijn nickname).

Hopenlijk komt hij wel terug, want het was een grappige gozer!

Fabia

† In Memoriam
Ze hadden in het journaal over hersenletsel en dat het nog maar de vraag was of hij volledig zou herstellen. Dus afwachten maar.

sitechris

Donateur
ik hoorde net op het nieuws dat de producent van Top Gear ermee stopt als Hammond niet volledig herstelt.

Fabia

† In Memoriam
Volgens het AD liep hij alweer wat rond, wel wat wankel maar toch. Ze zijn verbaasd over het snelle herstel van Hamster.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Gelukkig, dan hoeven ze de Hamsterweken ook niet af te blazen.

[/ QUOTE ]

worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
yeah.gif
yeah.gif
yeah.gif

Bovenaan Onderaan