Topsnelheid 1.6TDI Greenline

Shabba

Forumguru
Goedeavond heren,

Ff hetvolgende, zojuist ervaren wat de topsnelheid van mijn Superb is. Lijkt bijna alsof ie afgeknepen is. Hij stopt gewoon bij 190km/h en zo een 3500 toeren....

Is dit bij andere 1.6TDI Greenline rijders ook de ervaring?☺️

Kempes

Forumguru
Lang volgas en dus hoge toeren is niet goed voor diesel, worden ze te warm van. Kan me goed voorstellen dat hij op 3500 toeren begrensd is...

Mijn octavia 1.6tdi haalt na tuning 217kmh

sitechris

Donateur
Het klopt idd dat bij lang volgas de diesel te heet wordt. Als ik een tijdje boven 4.000 toeren rijd in 6e versnelling, zie ik de olietemperatuur oplopen richting de 130 graden.

Joy

Lid
Ik heb vier 1.6 TDI's gehad en bij die snelheid is het ver op.
Lijkt inderdaad begrenst te zijn hoewel sommige ook boven de 200 op de teller kwamen. In werkelijkheid is de tellerafwijking bij die snelheid echter nog veel lager.
Het is ook afhankelijk welke 1.6 je hebt maar in mijn oude zware Passat was deze het langzaamst en in de lichte nieuwe Golf het snelst. De laatste 1.6 versie heeft merkbaar meer pk's

Bakkertje

Forumguru
Ik heb mijn S2 1.6 greenline vaak genoeg boven de 200 gehad, zelfs 217 (bergaf in DE) heeft op de teller gestaan. Dus nee, die van mij was niet begrenst..
Het duurt wel onwijs lang boven de 180 km/uur.

Bij de auto daarvoor, de 1.9 TDI in een 2008 Octavia die was echt duidelijk begrenst op toeren in zijn 5 (hoogste versnelling) die ging ook echt niet harder terwijl je voelde dat er wel meer inzat..

Bovenaan Onderaan