Totale stroom uitval.

Henny Bruijl

Nieuw lid
Ik heb een fenomeen die ik niet tegenkom op dit forum.
Tijdens het rijden valt de stroom in zijn geheel uit. Dus:
- de motor slaat af, maar de auto rolt wel door.
- het dashbord valt uit. Geen enkel lampje brandt nog.
- alle bekrachtigingen zijn uitgeschakeld.
De auto is in een situatie alsof je instapt zonder dat de sleutel is het contact is gestoken, dus alarmlichten kunnen wel aangezet worden en de verlichting is terug gevallen in stadslicht.
De Skoda dealer heeft een onderdeel in de stuurkolom van het contact vervangen, maar na 1 dag is het probleem weer terug. De accu klemmen zitten goed vast.
Wie herkent dit en denkt de oorzaak te weten?
Hoe hoog zijn de kosten?
Het gaat om een OII uit 2008, 1.6 MPI op LPG met km stand 250.000.
Met vriendelijke groeten, Henny Bruijl.

EdK

Forumguru
Ook de zekeringen en aansluitingen gecontroleerd onder de motorkap ??
Dus niet de kleine zekeringen bij je linker knie , maar echt onder de motorkap met de hoofdzekeringen vlakbij de Accu

Cordoba

Forumguru
En de massa-verbindingen tussen accu en chassis, en tussen (start-)motor en chassis?

Die zijn in orde anders brandt stadslicht niet en ook de alarmlichten niet.

Meest voor de hand liggende is X-contact (relais dat alles schakelt dat over het contact geschakeld staat), of een onderdeel van het contactslot, maar dat heeft de dealer gezien de startpost al vervangen als ik het goed interpreteer.

Is de auto ook uitgelezen op foutcodes? Als de totale stroom uitvalt zal de ECU geen foutcode opslaan, maar omdat een deel van de auto nog wel stroom krijgt, heb je kans dat er ook één of meer foutcodes zijn opgeslagen.

Rickb

Lid
Ik heb dit wel gehad met een oudere passat.

Toen bleek er ergens bij de motor een slang los te zitten welke hete lucht tegen een kabelboom aan blies. Daardoor was de kabelboom uitgedroogd, en bij het nemen van een drempel knakte deze.

Destijds is de hele kabelboom vervangen, dus de halve auto is uit elkaar gehaald. Het was toen wel nog garantie.

Skivo

Donateur
Ooit zelfde probleem gehad met een Seat Cordoba. Alles viel uit. Bleek probleem met kabelboom. Deze werd onder garantie vervangen. Auto was nog geen jaar oud.

Henny Bruijl

Nieuw lid
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Ik heb jullie reacties gedeeld met mijn dealer. Zij hebben 2 relais vervangen en ik rij nu een week zonder problemen. :thumbsup:
Met vriendelijke groeten, Henny Bruijl.

Bovenaan Onderaan