Touch binnenverlichting midden bovenin

Walter00

Nieuw lid
Sinds een tijdje werkt ineens de binnenverlichting (Touch) de 2 leeslampjes niet bij het aanraken. Wel als je de deuren opent. Volgend Dealer kwam dit vaker voor dat de touchscreen dan niet werkt en er een nieuwe licht unit in moet. Kennen jullie dit probleem of is het een kwestie van software update o.i.d.?

Bijlagen

• Binnenverlichting Enyaq.JPG
    Binnenverlichting Enyaq.JPG
    35,7 KB · Weergaven: 12

Walter00

Nieuw lid
Nee, heb ze ook al langer vast gehouden of een paar keer gedrukt en geschoven, maar reageert niet. Ook zou volgens mij het tekentje rood omcirkeld oranje moeten branden, maar die is gewoon wit.
Bij de deuren openen werkt die verlichting overigens wel en dimmen dan automatisch, maar krijg ze dan niet aan.

Bijlagen

• Binnenverlichting Enyaq 01.JPG
    Binnenverlichting Enyaq 01.JPG
    45,4 KB · Weergaven: 12
Bij mij was de unit ook defect. Onder garantie vervangen, maar wel een enorm lange levertijd. Kwam wel mooi uit, want toen de unit eindelijk binnen was kon meteen de ME3.7 update erop.

Vervelendste bij mij was dat die leeslampjes soms ook spontaan aan gingen. En daarna soms ook spontaan weer uit. Was af en toe een beetje disco in de auto.

JJ te G

Donateur
Ook hier een lange levertijd gehad: net geen 4 maanden. Vervelende ervaring met een schuif-/kanteldak dat willekeurig open en dicht gaat, juist op momenten dat het regent. Je zou verwachten dat de module inmiddels wel op voorraad zou worden gehouden en na een paar dagen al uitgewisseld kan worden.
Als ik hier dan lees dat je niet de enige klant bent, breng ik daartegen in dat je eerst naar de garage moet komen om de garantie-aanvraag op te starten, vervolgens terug kan komen om de diagnose te stellen en tot slot langs mag om binnen no-time de module te vervangen. De eerste bezoeken aan de garage kostten mij en de garage meer tijd dan de feitelijke werkzaamheden. De importeur verschuift hiermee de kosten naar de dealer/de klant en betaalt zelf alleen de vervanging tegen een (te laag) normbedrag.

EdK

Forumguru
Collega heeft het in zijn Caddy en ook niets anders dan problemen ermee.......

Vinny

Forumguru
ik heb dit achteraan. de lampjes blijven branden terwijl ik rijd, een druk op de knop brengt geen verandering.
De lampjes gaan enkel uit als ik mijn wagen sluit.

Vinny

Forumguru
Ja hoor, alles al geprobeerd.
ik heb er niet echt last van, dus blijven ze maar branden.

Walter00

Nieuw lid
Bij mij was het verhaal dat de touchscreen defect zou zijn. Wel snel na 2 jaar. Zegt wel wat over de kwaliteit. Ik gebruik de lampjes wel in de zonnekleppen als het nodig is. Een nieuwe unit buitende de garantie laten monteren exclusief btw. zou rond de € 280 euro zijn. Waar was het gemak met een knopje wat 100 jaar meegaat en een lampje die je voor een paar euro kon uitwisselen. Techniek is leuk maar belachelijk duur. Dan heb ik nog het geluk dat het geen privé auto is. (Overigens kost het 2e hands via ebay.de rond de 60 euro voor een losse unit ;) )

Bovenaan Onderaan