Touran

rikjan

Lid
Hallo, naast een Fabia hebben we nog een andere VAG auto, een Touran 1.4TSI (140pk) uit 2006. Sinds kort is er iets vreemds mee aan de hand. Het gebeurt alleen bij een koude start, dan maakt de motor wat meer toeren stationair (normaal). Op dat moment schokt de auto en gaat het uitlaatgascontrolelampje knipperen (geel). Na een minuut ofzo gaat het stationaire toerental naar normaal, loopt de motor weer soepel en gaat het lampje weer uit. Ik krijg ook het idee dat ik tijdens het rijden af en toe merk dat de motor wat inhoudt en niet helemaal vloeiend in de toeren klimt. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

CDK

Forumguru
Wat @Noord26 al aangeeft, zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Bouwjaar 2006, daar zullen al de nodige km's op staan denk ik? Je kan eventueel meeliften met deze aktie, is sowieso aan te bevelen, zelfs al zou het de oplossing niet blijken te zijn!

rikjan

Lid
Ik ben eens gaan lezen en Googlen, maar wat ik mis is waarom een VW/Skoda garage je hier niet op wijst of een reiniging uitvoert. Is dit allemaal wel bewezen of worden dit soort dingen genegeerd door VAG?

ertromp

Forumguru
Ik ben eens gaan lezen en Googlen, maar wat ik mis is waarom een VW/Skoda garage je hier niet op wijst of een reiniging uitvoert. Is dit allemaal wel bewezen of worden dit soort dingen genegeerd door VAG?
Het topic geeft denk ik genoeg antwoorden op je vragen. Maar eens rustig doorlezen al die items en je komt weer een stuk meer te weten over vervuiling van direct ingespoten benzine motoren

rikjan

Lid
Ik heb de auto voor de zekerheid bij de VW garage gebracht. Die bellen net terug om te zeggen dat ze de bobine van cilinder 1 en 4 hebben omgedraaid en over 2 uur (als de motor koud is), weten ze of het heeft gewerkt. De man aan de lijn meldde al als dit niet de boel zou verhelpen, er hoogstwaarschijnlijk sprake zou zijn van een versleten nokkenas. Dit klinkt mij vrij vreemd en kostbaar.... Iemand een mening hierover? Dan kan ik dat meenemen als ik over een uur of 2 teruggebeld wordt...

Bovenaan Onderaan