Dat werkt heel ontspannend in de file, je moet idd niets meer doen buiten eens op het gaspedaal staan om terug te vertrekken.
Ik begin het systeem gewoon ook standaard op te zetten als ik aan het rijden ben zonder file.
In de garage zei men mij: je moet het gewoon durven gebruiken, zeker in het begin heb je de neiging om altijd met je voet aan het rempedaal te zitten.
Wat ik nog niet heb durven te proberen (en eigenlijk interesseert het mij of daar ergens testen van bestaan op het net) is volgende situatie:
Je Traffic jam staan op 120km/u plots ontstaat er file, de wagen remt automatisch af, je staat stil, het verkeer start terug, er ontstaat zowat 30 meter afstand met je voorligger, je duwt op het gaspedaal en de wagen trekt heel hard op (instelling 120km/u). Hier heb heb ik dan uiteindelijk zelf op het rempedaal geduwd op een paar meter van de voorligger omdat de wagen geen aanstalten maakte om af te remmen.
Deze situatie heb ik ook al een aantal maal meegemaakt als je op een secundaire weg aan het aanschuiven bent en als je dan op een rotonde rijdt is er ook een aantal meter geen wagen te zien en dan begint de wagen ook te accelereren naar de ingestelde snelheid (70km/u).
Iemand enige ervaring mee?