Transportbeveiliging vergeten...

Peter79

Actief lid
Nou, daar komt weer een mooi verhaal...Ik heb mijn O2 al sinds april 2006, ruim 83.000 km op de teller, nooit een probleem. Het enige wat vervangen is aan mijn auto zijn de ruitenwissers en olie. Kortom, zeer tevreden.

Totdat ik 2 weken terugkwam uit Oostenrijk en bij elke hobbel leek het wel of mijn rechter voorwiel tegen de kast aan klapte. Elke keer een bonk bij een hobbel/drempel.
Ik naar de dealer en de auto op de brug. Een nieuwe monteur zag het direct: " Jezus, de transportbeveiliging van de veren zit er nog tussen!!" Kortom, ik had nog 2 rubberen blokken tussen mijn veren hangen die de afgelopen 83000km de klappen aan het opvangen waren. En konden het niet meer aan en zat de rechterkant helemaal verwrongen tussen de veren...

Ik schrok wel en was tegelijk ook zeer boos, want mijn auto heeft al 6 beurten gehad (bij elke 15.000km) en ook al een keer gewisseld van zomerbanden naar winterbanden en v.v. en NIEMAND had het gezien.

Nou zal je zeggen, merk je dat niet? Nou nee niet echt, want als je auto een sportonderstel heeft en je eigenlijk alleen maar in Belgie rijd (over die (F*$&K-wegen) dan denk dat het zo hoort. Nu moet ik wel zeggen dat het een stuk rustiger rijdt en ook iets comfortabeler.

Dus voor al diegene die nog een nieuwe auto krijgen of vinden dat de vering niet echt de beste is...check of er geen rubberen blokken tussen de veren zitten.

Peter79

Actief lid
Zeg dat wel!
Maar ik moet toch een cynische noot plaatsen: Die rubbers die Skoda gebruikt zijn wel berensterk!! Rechts was echt versleten, links kon nog wel even mee....
En eigenlijk zijn deze alleen gemaakt om te voorkomen dat de auto inzakt op het moment dat hij van de trailer wordt gereden, dus worden maximaal 1-2keer gebruikt zeg maar.

LenK

Forumguru
Zijn die dingen ook gemakkelijk te zien als de auto niet op de brug staat? Dan kan ik ook eens bij mij checken.

Peter79

Actief lid
Zijn die dingen ook gemakkelijk te zien als de auto niet op de brug staat? Dan kan ik ook eens bij mij checken.
Ja, je ziet ze best makkelijk (als je er op let...). Het zijn zwarte rubberen u-blokken van ruim 2 cm dik en ongeveer 5-7 cm lang.

Fabia

† In Memoriam
Over de kwaliteit van Skoda onderdelen geen klachten dus.

Geen klachten over de kwaliteit van de Skoda onderdelen maar dus wel over het garage personeel. Wat een misser zeg. Je mag toch wel erop vertrouwen dat je auto goed na gekeken wordt voordat íe afgeleverd wordt. Stel je krijgt door dit gapje een verkeersongeluk wat dan?

Gieliovd

Forumguru
Geen klachten over de kwaliteit van de Skoda onderdelen maar dus wel over het garage personeel. Wat een misser zeg. Je mag toch wel erop vertrouwen dat je auto goed na gekeken wordt voordat íe afgeleverd wordt. Stel je krijgt door dit gapje een verkeersongeluk wat dan?
De kans om inderdaad het contact met het wegdek te verliezen bij een vreemde situatie is inderdaad vele malen groter.

Dat de gagaremensen dit hebben gemist bij alle beurten is écht verontrustend. Dat jij het als leek niet ziet en denkt, mwah het zal wel zo horen mocht je het halvers opvallen, is tot daar aan toe. Dat garagepersoneel dit niet ziet... dat doet mij weinig goed.

Dan denk je toch ook, wat zien ze nog meer overhoop als ze een beurt geven! Vastgerotte remtangen?

Verbazingwekken dat je het inderdaad niet hebt gemerkt. Het hele doel is om de invering te voorkomen bij transport inderdaad, dus dat doet hij op de weg ook niet!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :crazy:

Anyways, blij af dat het nu goed is!

JinxRS

Lid
Bizar verhaal dit, ik weet nog toen ik de mijne op ging halen dat hij wat hoger op z'n wielen stond dat kwam dus idd door die transport blokken.

Dat je garage dit gemist heeft vind ik echt wel een blunder. Ik mag hopen dat ze dat goed maken met je op de een of andere manier ??

deze verhalen heb ik ook al bij Audi gehoord, waar ze de transportblokken (geel) vergeten waren bij aflevering. Jammer dat de dealers er niet genoeg op letten......

Rallye

Forumguru
De Engelse duurtester Golf GTI van het blad "Car"(of was het de "Top Gear"?) had hetzelfde. Daar schijnen ze het bij een hele lading vergeten te zijn......

50PSI

Nieuw lid
Hierbij voor alle mensen die denken dat dit anno 2014 niet meer voorkomt. Dus wel.

Vandaag toevallig een lekkeband en weggesleept naar een dealer. Nieuwe band omdat de oude niet meer was te maken. Zegt de man van de dealer "de auto zal wel beter rijden" ik denk natuurlijk hij heeft over de nieuwe band. Niet dus. Heb ik dus ruim 12000Km met die transportbeveiliging rond gereden. En maar denken wat veert die Skoda toch slecht.:shocked:

Morgen ook maar even mailen naar de dealer die hem heeft afgeleverd.

Ik kan er wel om lachen maar dit mag natuurlijk niet gebeuren.

andrehj

Forumguru
Dit probleem komt inderdaad nog steeds voor. In de begintijd van de S2 was het helemaal een drama. Blijkbaar is een heel lijstje afwerken toch nog steeds lastig.

Bovenaan Onderaan