Trekhaak aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TuLiPs

Nieuw lid
Hallo allemaal

Op skodaweb.nl heb ik een draadje over dit onderwerp even aandachtig gelezen omdat ik ook een "welvaartsknobbel" onder mijn Fabia ga monteren. Op dat forum vond ik een duidelijke beschrijving van Bob119 en daar kan ik helemaal mee van kant. Ook op dit forum staat aangaande de montage van een trekhaak het e.e.a. zoals het draadje van Mase (met bijdrages van Ted). Die heb ik ook ingelezen maar ik loop tegen het volgende probleem(pje) aan. Mijn 2005 Fabia elegance is voorzien van het zgn "light failure" controlesysteem en van de trekhaak die ik heb gekocht (een afneembare Brink) is de bekabeling daarop voorbereid. Uit de bijgeleverde inbouwinstructie kan ik niet helemaal wijs worden. In (of achter) de zekeringen moet een modificatie worden doorgevoerd in het (quote) check control. Klaarblijkelijk moet er een relais worden verwijderd, twee stekkerblokjes worden losgenomen, hier een draad in toevoegen en vervolgens een "tool" inprikken. Daar gaat bij mij even het licht uit. Misschien iemand die ervaring met dit laatste heeft en zo ja, zou die dan mijn licht weer aan willen doen. :-))
Bvd

TuLiPs

purk

Senior Member
ja ik, maar het is lastig uit te leggen, ze hebben daar een speciaal stekker demonteer gereedschap voor, als je het kabeltje dat er tussen moet komen bekijkt, zit er al een stekkertje aan wat weer in het stekkerblok moet komen, aan het stekkertje zitten weer haakjes die zorgen dat hij in het blokje blijft.
deze weerhaakje moet je bij de kabel die uit het blokje moet indrukken om hem er uit te kunnen halen. daar zul je zelf een stukje gereedschap voor moeten maken, pak een oude ruitenwisserblad en trek het metalen stripje uit het rubber en maak twee stripjes van 10 cm en vijl er een puntje aan van 2cm lang, net zo breed is als de weerhaakjes zijn, druk deze vanaf de voorkant naast het stekkertje in de gleufjes die gelijk lopen aan de weer haakjes en probeer de kaber er voorzichtig uit te trekken.

Succes en ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

TuLiPs

Nieuw lid
Hi purk

Ik kan me iets bij jou beschrijving voorstellen maar waar het mij meest om gaat is of er een relais o.i.d. uit gaat en er een andere (alternatieve) schakeling voor in de plaats komt of gaat het relais weer op het(gemodificeerde) stekkerblokje.

TuLiPs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan