Trekhaak achteraf monteren Kodiaq II

wjtervelde

Nieuw lid
Ik rij een Kodiaq II Tour edition. Nu willen we een trekhaak laten monteren maar die is nog niet beschikbaar. Heeft iemand hier meer info over? Volgens de dealer zou die alleen bij de dealer besteld kunnen worden en kan dat alleen maar een zwenkbare worden. Ik wil liever een vaste trekhaak. En voor de kosten die ik zelf moet betalen liever via een goedkoper adres.

hemi24

Forumguru
Kijk hier maar even:

Trekhaak monteren is geen enkel probleem, aanmelden van de electronica kan nog even wat probleempjes geven… :mad:

Jeroen Middag

Nieuw lid
Ik heb gevraagd of ik achteraf een trekhaak kan laten monteren bij mijn lease kodiaq phev. De dealer gaf toen aan dat ik het alleen fabriek af kon laten doen.

hemi24

Forumguru
Precies wat ik zeg, de haak zelf monteren is geen enkel probleem, je krijgt alleen (momenteel nog) de electro-set niet goed aangemeld en gecodeerd…

johnboy

Donateur
Er zijn kabelsets die geen codering behoeven, dan geen sensoruitschakeling etc.
Op mijn vorige Enyaq was bij levering zonder trekhaak en heb ik die wat later elders laten installeren zonder dat deze "ingeleerd" moest worden. Bij Hoppenbrouwers Motors in Haaren.

DeSchreut

Nieuw lid
Als je op je Kodiaq II zo'n sensor onder je bumper hebt waarmee je je kofferklep kunt "open schoppen" dan werkt die niet meer na een trekhaak montage. Die sensor doet het alleen zonder haak of met een (af fabriek) originele wegklapbare trekhaak, en dan alleen nog maar als de haak is uitgeklapt. Met ingeklapte haak kan je dat vergeten, en met een vaste non-Skoda haak ook. Ik heb er zo een...
Wees je bewust hiervan - dit zal geen enkele trekhakenboer je vertellen.

Bovenaan Onderaan