Ook hier de voorkeur voor een vaste haak. Bij mijn Sup geeft het, net als bij de OIII, geen problemen wat betreft de PDC. Een vaste haak is voordeliger, de auto heeft een extra 'bumper(tje)' en je hoeft niet half onder de auto te kruipen om de haak in te klikken. Een must voor rug patiënten! Wellicht staat het minder fraai, dat is uiteindelijk nog de overweging die je kan maken.
@Stinger : Ook bij een afneembare haak ontkom je niet aan het inleren. Tenslotte moet de auto de aanhanger herkennen en ook een melding geven wanneer er een lamp van het te trekken voertuig defect is. Dit staat los van het feit of de haak vast, dan wel afneembaar is. Bij sommige uitvoeringen wordt dan tevens de TSC geactiveerd (Trailer Stability Control).
@Teo : Mocht je nog twijfelen, zet dan de auto op contact, zet hem in z'n achteruit en ga in de kofferbak zitten. breng een voorwerp ter grootte van de trekhaakkogel met onderliggende stang (een bezemsteel bijvoorbeeld) op de positie waar de vaste haak zal komen. Reageert het PDC niet, dan kun je er vanuit gaan dat het e.e.a. storingsvrij zal functioneren.