Trekhaak alleen met Jaeger?

Tacovia

Nieuw lid
Net 2 jaar oude Octavia 2 aangeschaft met alles: leer, DSG, you name it. Zat alleen geen trekhaak onder. Afneembare laten monteren en 13-polige Multicon gevraagd. Kreeg Jaeger met verloopstuk want volgens de dealer kon op de Octavia 2 alleen Jaeger gemonteerd worden. Flauwekul? Toevallig verkeerd besteld en dan maar verloopje erbij?

LenK

Forumguru
Volgens mij is het enige verschil de connector.

Dat het niet leverbaar is lijkt mij kul.
Bovendien hadden ze je voor de montage wel op de hoogte kunnen brengen van dit feit.
Had je zelf nog een beslissing kunnen nemen.

Heb je de bestelling zwart op wit, dan gewoon laten aanpassen.

Vfrans

Nieuw lid
Ik heb dit zelfde te horen gekregen toen ik 2 weken geleden mijn nieuwe Octavia 2.0 TDI DSG Elegance BA ophaalde. Er zat keurig een adapter bij dus eigenlijk ben ik beter af dan dat ik de multicon contactdoos had gekregen want nu kan ik echt alles erachter hangen.

Heukie

Lid
Lijkt mij idd ook onzin.
Bij mijn vorige auto (Seat Leon) zat een Jaeger onder. Deze heb ikzelf vervangen voor een multicom en dat ging zonder problemen.

Ik denk dus een fout bij de dealer die ze willen oplossen met een verloop stuk.

LenK

Forumguru
Zelfs de nummering van de contacten is hetzelfde, dus dat moet kunnen.
Maar wat Vfrans zegt klopt ook en snijdt hout.
Wil je met Multicon ook alles kunnen koppelen (7/13 West/Multicon én 13 polig Jaeger) heb je ook een verloop stekker nodig.

purk

Senior Member
het is zo dat de kabelset met daar al aan voorgemonteerde jaeger stekker zit, ivm kosten willen ze denk ik geen andere stekkerdoos monteren.

Wat is nou nog mooier en beter dan een perfect gemonteerde doos aan een kabelset?

rubber en kabels al voor gemonteerd aan de doos........waarom dan kabeltjes afknippen en strippen en ( als je het goed wil doen even een beetje tin erop ) en dan nummer weer opzoeken....dat duurt en duurt.

Dan maar een verloopje van 7 euro mee geven, lekker snel klaar en minder kans op storingen.

Ik heb de multicon stekker op mijn caravan vervangen voor een 13 polige Jaeger.
Jaeger zit denk ik beter vast met dat vastdraaien.

Henk

EdK

Forumguru
vastdraaien met schroefdraad ??
Wel op die manier liever niet met al dat zand en vuil op de weg !!

jaspernl

Actief lid
vastdraaien met schroefdraad ??
Wel op die manier liever niet met al dat zand en vuil op de weg !!
Schroefdraad is meen ik maar een kwartslag.
Beetje zoals een gasvuldop.
Je kunt het nauwelijks schroefdraad noemen: tis meer een draaing om te klemmen...

EdK

Forumguru
Schroefdraad is meen ik maar een kwartslag.
Beetje zoals een gasvuldop.
Je kunt het nauwelijks schroefdraad noemen: tis meer een draaing om te klemmen...

Dan is het dus een bajonet aansluiting !]
Dat is op zich een perfecte verbinding voor dit soort aansluitingen !

Dan is het dus een bajonet aansluiting !]
Dat is op zich een perfecte verbinding voor dit soort aansluitingen !
Zo'n soort adapter zit trouwens ook bij de originele afneembare trekhaaK Dat werkt inderdaad prima en komt niet los. En ik heb er al woeste dingen mee uit gehaald in het bos.

Yep.

Zo'n multicon valt er wel eens uit volgens de caravanboer

Erg vreemd, want het zit allemaal goed vast, heb zelf een jager op de skoda zitten met een multicon verloop stuk en gebruik een 7 polige van de caravan. Heen en terug naar spanje geweest zonder problemen.

Overigens moet het technisch geen probleem zijn om een multicon te plaatsen, maar volgens mij monteren ze standaard een jager en krijg je er een verloop stukje bij. Heb zelf al een keer een nieuwe polo besteld met multicon, die werd ook netjes geleverd met multicon aansluiting, zal voor skoda technisch gezien niet veel anders zijn.

Wullum

Actief lid
Ooit op Golf IV ook Jaeger geleverd gekregen, met mijn domme hoofd zelf op een zaterdag vervangen door Multicon, inderdaad hele zaterdag weg, iets van 20,- kwijt voor de Multicon doos en toen er een Hobby caravan achter moest zat daar Jaeger op, kon ik alles terugbouwen.....
Stomste wat je kunt doen dus.
Lekker Jaeger laten zitten, verloop werkt perfect en je kunt àlles koppelen, 7plg, 13plg Multicon, 13plg Jaeger.
De kans dat Multicon uiteindelijk als standaard overblijft is erg klein, het aantal caravanfabrikanten wat er nog gebruik van maakt neemt per jaar af.

Bovenaan Onderaan