Trekhaak elektrische set aansluiten

Hallo,

Afgelopen weekend heb ik een trekhaak ingebouwd voor Octavia II combi uit 2011. Wel een project voor de gevorderde en iemand met veel geduld.. daar hoor ik niet helemaal bij :pieker:.. Uiteindelijk met schoonvader alle clipjes, fittingen en verborgen schroefjes kunnen verwijderen en set kunnen monteren met een paar 'leermomenten' onderweg..

Het aansluiten van de elektrische set geeft mij echter hoofdbrekens. Inmiddels handleiding van diverse andere sets vergeleken, maar kom er niet uit bij het aansluiten van de zekeringen. Het is een set van AC http://www.rameder.nl/out/media/107500-05120-2-samples-v1.pdf .

Gezekerd moeten worden twee draden, rood op 15A en blauw/zwart op 5A (mini zekering). AC geeft aan dat rood op vrije plaats moet op een +30 locatie. Zie ook plaatje 44. Andere sets, bv Westfalia, geven aan plek 43, 44 of 45. Plek 43, 44 en 45 hebben echter geen 'tegendraad'... Als ik alleen rood van de AC kabelboom aansluit op plek 43 dan doet de zekering niets... Zie ook de foto, waar 42 wel tegendraad heeft, maar 43-45 niet.
Hetzelfde is met de blauw/zwarte draad (plaatje 46-51). Ook deze is niet aangesloten
De andere sets, bv Westfalia, laten zien dat eerst afgetapt wordt van een permanente bron en vervolgens aanvullend de rode draad aan het andere pootje wordt gekoppeld zodat er ook echt een stroom door de zekering loopt. Wat zie ik hier over het hoofd? In de doos vond ik ook geen extra draden waarmee dit kan worden gerealiseerd.

Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee. Heeft AC een draadje vergeten, of gebeurt er iets wat ik over het hoofd zie.

Groet,

Stefan
 

Bijlagen

  • aansluiting1.jpg
    aansluiting1.jpg
    115,6 KB · Weergaven: 44
  • aansluiting2.jpg
    aansluiting2.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 40
  • 44-45-46.jpg
    44-45-46.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 41

Cordoba

Forumguru
Ik zie niet direct de info die je vraagt in het PDFje van hemi. Wel is het zo dat afhankelijk van bouwjaar, uitvoering enz. een zekeringsplaats wel of niet is voorbereid. Met de juiste materialen (klem waar je later de zekering inschuift), en een stuk draad vanaf de binnenkomst bij de zekeringhouders, kun je vervolgens zelf zekeringplaatsen toevoegen, daarvoor moet je wel behoorlijk wat loshalen bij de zekeringkast in de zijkant van je dash.
 
Snelle reacties!! Maar nog niet helemaal wat ik zoek. Plaatje 26 van boekje Hemi24 laat zien hoe voor de set van ECS je een zekeringsplaats wordt voorbereid. Deze kabel zit niet in mijn set. Ik snap dus niet hoe ik dit creëer. Heeft iemand ervaring met de set van AC hoe dit werkt... Of zie ik over het hoofd hoe zij de aansluiting voorbereiden.
 
Ik heb vandaag een originele kabelset gehaald bij de Skoda dealer. €172,22 voor een auto met voorbereiding! Is het normaal dat er voor dat geld geen gebruiksaanwijzing in de doos zit? Dan gaan ze nog eens €65 rekenen om in te lezen... Iemand ervaring?
 

Antera

Donateur
Inlezen zoveel is onzitn. voor de O3 2 minuten werk en is het geregeld. @Rode Greenline

voor de O2 is eht ook zo geregeld

De inbouw handleiding hoort er volgens mij wel standaard bij te zitten
 
Volgende week heeft hij zijn 30.000 km beurt, dan kunnen ze hem toch wel ff als service inlezen denk ik dan? Auto komt via de lease en niet via hen... Dat is het misschien.
 

Antera

Donateur
dan is de vraag of ze het idd willen doen mits toestemming van de LM. Tja soms is het lastig hoor
 
Had er wel al bij verteld dat de LM niets mocht weten. Zou ik ergens het aansluitschema kunnen downloaden voor de O3? Volgorde 13p heb ik wel al, echter bevat de kabelboom ook zekeringen e.d., terwijl ik een voorbereid systeem heb.
 
Bovenaan Onderaan