Trekhaak erg laag

:722:Beste mensen,

Zijn er hier ook nog die af fabriek een trekhaak hebben laten plaatsen?
Ik heb er bij die van mij (O2 combi 1.9Tdi) nl. erg veel last van dat deze de straat over schuurt als ik weer eens een drempel neem of door een richeltje rijd, etc, etc.

Het gevolg is dan een hevige shurende takke herrie waar je je toch elke keer weer kapot van schrikt! lijkt me ook niet zo goed voor zowel de straat als de trekhaak:smirk:

Ik heb wel altijd mijn werk goedje in de auto, a +/- 70-80 kilo, denk ik.
Maar ja als je er met 2 man achterin zit is dat zwaarder...

weet iemand de oplossing hiervoor?

TL@

Forumguru
Heb hier al meer over gelezen op het forum, hulpveren zouden dit probleem oplossen.

Zelf heb ik geen trekhaak dus geen problemen hiermee.

guitar_billy

Senior Member
80kg in de kofferbak doet wel de achterkant van de auto meer zakken dan 160kg (twee man) op de achterbank lijkt me. dat gewicht drukt namelijk nog tussen de voorwielen en achterwielen in.

de tip van hulpveren lijkt me prima, vooral omdat je al aangeeft permanent beladen te zijn. zoek maar eens op hulpveren of niveauregeling, er zijn meerdere tevreden gebruikers.

80kg in de kofferbak doet wel de achterkant van de auto meer zakken dan 160kg (twee man) op de achterbank lijkt me. dat gewicht drukt namelijk nog tussen de voorwielen en achterwielen in.

de tip van hulpveren lijkt me prima, vooral omdat je al aangeeft permanent beladen te zijn. zoek maar eens op hulpveren of niveauregeling, er zijn meerdere tevreden gebruikers.

Zeker voor de hulpveren gaan. Het vermindert de kans op doorzakken en vele berijders vinden ook dat de wegligging beter wordt. Natuurlijk kun je ook voor de niveauregeling kiezen...

Falcon

Donateur
Is per dealer wel verschillend, maar reken op zo'n 200 a 300 inclusief montage.

Ik ben hier trouwens echt helemaal lyrisch over. Niet alleen dat probleem wordt voor je opgelost, maar ook stabielere wegligging.. in de bochten en gewoon op de weg. Vooral de snelweg met wat bobbels erin is een verademing.

Door de hulpveren krijg je ook meer mee van je rijgedrag van de auto. Ik vind het nog steeds een compleet andere ervaring van rijden.

Met andere woorden doen! ;)

MarcoO2

Forumguru
Wel een beetje mosterd na de maaltijd voor jou, doppenbm, maar (ondermeer) hierom heb ik voor een afneembare trekhaak gekozen. Was wel iets duurder, maar zit nooit in de weg en schuurt nooit over de grond. En ziet er wat mij betreft stukken beter uit. Ook de stekkeraansluiting klapt netjes weg achter de bumper. En 't werkt supersimpel: erin klikken en gaan!

Misschien voor op je volgende O2! ;)

Wel een beetje mosterd na de maaltijd voor jou, doppenbm, maar (ondermeer) hierom heb ik voor een afneembare trekhaak gekozen. Was wel iets duurder, maar zit nooit in de weg en schuurt nooit over de grond. En ziet er wat mij betreft stukken beter uit. Ook de stekkeraansluiting klapt netjes weg achter de bumper. En 't werkt supersimpel: erin klikken en gaan!

Kan dit dan ook op de combi?:crazy: Jij hebt toch geen combi!
Kun je een foto'tje hiervan posten?

MarcoO2

Forumguru
Kan dit dan ook op de combi?:crazy: Jij hebt toch geen combi!
Kun je een foto'tje hiervan posten?

Klopt, ik had geen combi nodig. :winkie:

Maar mijn collega (naam als lid dreverhaven) heeft de combi met exact dezelfde trekhaak, dus da's geen probleem. Hij heeft overigens nog geen foto's staan.

Ik zal als ik eraan denk ff wat foto's maken en posten. Maar je ziet er weinig aan hoor, als hij afgekoppeld is logischerwijs niets. En als'tie eraan zit zie je het verschil alleen als je heel goed kijkt. Er zit namelijk een klein slotje op om te voorkomen dat iemand 'm jat.

De trekhaak zit als je 'm niet gebruikt netjes in het piepschuim waar ook je krik in ligt (in je reservewiel dus).

Kost incl. montage € 750,00, heb geen idee wat een vaste haak kost en wat de meerprijs van de afneembare is.

't Is trouwens wel een 13-polige aansluiting, ontdekte ik toen ik weg wilde met een aanhanger waar uiteraard nog een 7-polige stekker op zat... ;)

Zeker een goed idee voor de volgende O2.
Die haak die ik nu heb kost ook 750,- euro inclusief montage!
Dus verschil maakt zo te zien niks uit.

MarcoO2

Forumguru
dat verschil is in ieder geval kleiner dan wat een setje extra hulpveren kost. Enige voordeel daarvan is (blijkbaar) de betere wegligging.

Wel vaag dat je dit zo vaak hebt.

Ik heb dit in de zomervakantie tweemaal gehad.

1x in Italie toen ik uit een weg met een hellingspercentage van 25% weer op de normale weg kwam (met vier man in de auto)

en 1x in Kroatie op de camping, toen ik van de weg in een iets lager gelegen veldje reed (2 personen, auto vol met bagage)

Het maakte er veel lawaai en ik schrok ervan, maar sindsdien niet meer voorgekomen. Het waren voor mij gevoel extremen.

Klopt, ik had geen combi nodig. :winkie:

Maar mijn collega (naam als lid dreverhaven) heeft de combi met exact dezelfde trekhaak, dus da's geen probleem. Hij heeft overigens nog geen foto's staan.

Ik zal als ik eraan denk ff wat foto's maken en posten.

Dreverhaven meldt zich... Ik had idd wel een combi nodig, want met een kleine man in je gezin heb je toch voor je vakanties net ff wat meer kofferbakruimte nodig ;)

Heb nog geen foto's staan, ik zal zien of ik daar binnenkort aan toe kom. Maarre: een afneembare trekhaak ziet er echt heel netjes uit, vooral omdat je er niets van ziet. En voor het veilig inparkeren heb je die trekhaak niet nodig, daar hebben MarcO2 en ik immers parking distance control voor...

Gr Dreverhaven

Wel vaag dat je dit zo vaak hebt.

.

Heb ik bij mij O2 en had ik bij mijn peugeot 306 ook, die kreeg uiteindelijk ook hulpveren, maar reed daarna als een spons zo slecht:icon_smile_dead:

Maandag even op kantoor vragen of ik ook de hulpveren, op leasemij kosten onder de auto kan laten plaatsen..

skodaboy

Forumguru

ik rij met een 02 combi 4X4 met afneembare trekhaak vanaf fabriek. en idd als de haak er af is,zit hij niet in de weg en kan ook niet de straat raken bij zware belading. :D

gisteren had ik in de kofferbak van de 02 zo'n 90 kg zitten,toevallig zat ook nog mijn trekhaak op de auto,maar ik ben toch nergers op een drempel blijven "hangen" of al schurend over de straat gereden bij afrijden :crazy:
maja mijn 02 staat wel 2,5cm hoger en stuger op z'n poten dan de gewone 02. :xyxthumbs:

rikjan

Lid
Ik heb ook een trekhaak achteraf laten plaatsen. Ik heb zeker 1x per week dat ik met de trekhaak de grond raak. Wat een rotgeluid is dat. Er hoeft maar iets in de kofferbak te liggen en voila.

Falcon

Donateur
Maar goed oplossing is daarvoor dus hulpveren en de kosten hoeven niet hoger dan 200 euro te zijn.. incl. montage.

Trekhaak afneembaar

Mensen bedankt voor de tips.
Na een aanrijding, met als gevolg een kromme trekhaak (ja, iemand reed er bij mij achter op:biggthumpdown:) heb ik besloten er een afneembare kogel op te laten plaatsen.

Tot op heden (zonder de kogel erop) nog nergens de straat of een drempel geraakt. Binnekort zullen we zien of dat blijft wanneer de kogel erop zit, dan wordt dit getest.

Stylist

Senior Member
Ik liever dat ze op mijn trekhaak knallen dan op mijn bumper. In 3 jaar al 3 keer een kusje van achter gehad in de file / stoplicht. Dan heb ik nergens last van. En het helpt enorm bij het parkeren van mijn vrouw :D.

Trekhaak is voor mijn extra bumper. Nieuwe 02 krijgt ook weer een vast kogel. En ach...dat schrapen zal er bij blijven horen. Auto met sportonderstel is iets verlaagd en de overhang van de O2 combi is erg groot. Maar het is idd wel een vreselijk geluid.

Bovenaan Onderaan