Trekhaak Fabia Combi II 1.2Tsi DSG7

Waalko Kramer

Forumguru
Afgelopen week bij MartinSchilder geinformeerd naar een trekhaak voor een Fabia Combi en daar kwam een prijs uit van € 448,-- incl. montage 7polig.

Wel verteld dat er vanaf fabriek PDC op zit.

Dus afspraak willen maken bij driveincarservice.nl in Alkmaar (onderdeel van de Martin Schilder holding) en daar kreeg ik te horen dat er nog € 50,-- bijkomt vanwege inleren.

Dit bericht kreeg ik vanuit Alkmaar-Noord.

Maar om antwoord op uw vraag te geven, het kan geen kwaad voor het canbus systeem of de PDC.

Maar wat wel het geval is, dat als u PDC vanaf fabriek is, zal deze niet worden uitgeschakeld en ook u optische weergave word dan niet weergegeven. (als U dat heeft)

Maar dit is te verhelpen door hem in te leren via de dealer ,Maar dat regelen wij ook voor u. de meer prijs hier voor is 50 euro

En wat zegt filiaal Beverwijk?

Een vaste haak voor uw auto kost E 449,= inclusief btw en montage. De montage zal geen problemen geven met de boardcomputer en PDC van uw auto. U kunt de trekhaak laten inlezen bij de Skoda dealer zodat de computer van de auto de trekhaak “herkent”. Dit is echter niet noodzakelijk.

Wij kunnen diverse merken trekhaken bestellen en monteren. Een trekhaak van Westfalia is over het algemeen wel duurder waardoor de prijs ongeveer een E 50,= a E 100,= hoger zal zijn.

Mijn vraag is wat moet ik doen?? Gewoon die 50 euro extra bij betalen of niet??

En welke merk trekhaak is aan te bevelen? Westfalia geeft aan 86kg kogeldruk en de andere trekhaak-merken maar 50kg...

Alvast dank voor jullie inbreng!!

:pieker:

andrehj

Forumguru
En welke merk trekhaak is aan te bevelen? Westfalia geeft aan 86kg kogeldruk en de andere trekhaak-merken maar 50kg...

Die kogeldruk is in alle gevallen max 50 kg, omdat dat de limiet van een Fabia is. Het kan zo maar zijn dat de haak van Westfalia ook nog voor andere auto's wordt gebruikt, waarvoor de fabrikant een hogere kogeldruk toelaat.

En qua merk maakt het bij een vaste trekhaak allemaal niet heel veel uit. Ik heb zelf een Westfalia, en die gewoon voor 120 euro op internet gekocht.
Beide inbouwers hebben overigens gelijk over dat aanmelden, het is niet noodzakelijk, maar zeker als je parkeerbliepers hebt, wel erg prettig.

Verder weet ik niet hoe dat bij een Fabia zit, maar bij mijn S2 biedt het gebruik van de af-fabriek trekhaakmodule wel erg veel voordelen, namelijk:
  • PDC wordt netjes uitgeschakeld.
  • Automatisch fileparkeren wordt uitgeschakeld.
  • TSA werkt.
  • Alarm bewaakt nu ook de aanhanger
  • Achtermistlampen van de auto worden uitgeschakeld
  • Er brandt een lampje op mijn dashboard als een lampje op de aanhanger defect is (en via de maxidot kan ik zelfs nog zien wélk lampje defect is).
Ik weet niet of al deze functies ook door after-market elektrosets worden ondersteund.

Waalko Kramer

Forumguru
Het probleem is opgelost! Zonder extra kosten zal de trekhaak via de officiele skoda/vw-dealer worden ingeleerd..

Pluspunt voor MartinSchilder..

Er zal een Thule of een Autohak gemonteerd worden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Gezien de prijs zal het 95% kans een Autohak worden...
Niks mis mee, maar blij het afneembare exemplaar wat ik laats onder een Colt heb gebouwd, is de haak niet middels een sleuteltje te borgen, zoals dit bij Westfalia of Thule wel het geval is...

Waalko Kramer

Forumguru
Gezien de prijs zal het 95% kans een Autohak worden...
Niks mis mee, maar blij het afneembare exemplaar wat ik laats onder een Colt heb gebouwd, is de haak niet middels een sleuteltje te borgen, zoals dit bij Westfalia of Thule wel het geval is...

Vandaag is er een Thule trekhaak gemonteerd en geen Autohak.

Trekhaak is ook geinleerd door Skoda Martin Schilder!

• Leuk

Waalko Kramer

Forumguru
h

hoe doen ze dat precies dat geinleren? :deuk:

Heb ik het verkeerd omschreven? Trekhaak hebben ze aangemeld in het computersysteem van de auto?

Wat ik van de monteur heb gehoord dat ze hem aan de computer hebben aangesloten en daarna verbinding gemaakt met Pon!

Maar ben een maar een leek opdat gebied.....

• Leuk

andrehj

Forumguru
"geinleren" kun ook lezen als "gein leren", en daar krijg je heel grappige zinscontructies van...

• Leuk
Bovenaan Onderaan