Trekhaak gemonteerd, lane assist 'stuk

padi_skoda

Nieuw lid
Hi,

Vandaag bij een landelijke keten (verplicht door leasemaatschappij) een trekhaak laten monteren.
En ja hoor, ook hier is hij niet ingeleerd. Ondanks dat ik duidelijk had verteld dat dat wel moest.

Maar nog vervelender, ze hebben de lane assist en verkeersbordherkenning om zeep geholpen. Bij contact maken geeft auto storing lane assist aan en ik kan het in het menu niet meer aanvinken met de melding dat de functie niet beschikbaar is.
Ook de verkeersbordherkenning werkt niet meer.

Morgenmiddag maar tijd proberen te maken om terug te gaan. Hoe kunnen ze de twee dingen om zeep helpen? Lijkt mij vreemd...

hemi24

Forumguru
Zal een conflict zijn tussen de verschillende modules die niet zijn geprogrammeerd..!
Waarschijnlijk zal goed inleren via de testkast van de dealer de oplossing zijn (hoop ik voor jou en de inbouwer)

Heeft mijn auto ook gehad. Dealer heeft aantal keren opnieuw ingeleerd, ook een compleet nieuwe kabel vanuit de importeur. Uiteindelijk bleek dat de importeur niet de juiste programmeer code aangeleverd had. Werk nu weer goed. Was erg irritant rijden met aanhanger of fietsendrager achteruit resulteerde in een constante piep.

Hier hetzelfde verhaal, was bij mij verkeerd gecodeerd door notabene PON zelf. Uiteindelijk verholpen, maar twijfel of trailer assist wel aan staat.

Antera

Donateur
Trekhaak inleren stelt niet heel veel voor paar dingen aanzetten en staat los van de eerder genoemde optie. Heb het tot op heden 2x gedaan zonder problemen dus waar het precies mis gaat gen idee. TSC staat vast en zeker niet aan @Tuimelaar

Bovenaan Onderaan