Trekhaak niet als accessoire maar als optie

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Hallo,

Ik mag weer een nieuwe leaseauto uitzoeken.
Echter heeft men het reglement verandert, nu maar een max van €1000 aan accessoires (achteraf).

Als alle accessoires optel kom ik rond de €1700 (trekhaak, velgen, sierlijsten).

Nu is mijn vraag:

Is het mogelijk is om de trekhaak niet achteraf te laten plaatsen als accessoire maar als optie (af fabriek)?

Zodoende kom ik dan onder de €1000 aan accessoires en kan ik toch mijn auto ontvangen zoals ik 'm wil.

Overigens, welke opties zijn er v.w.b. de trekhaak als optie (af fabriek)?
- vast
- inklapbaar
- losneembaar

Rayzman

Actief lid
Natuurlijk kan je een trekhaak als optie nemen. Er wordt dan wel bijtelling over gerekend omdat het een optie is af fabriek. Daarom willen de meeste leaserijders als het kan alles als accessoire hebben, dan heb je geen bijtelling daarover.

dvdlely

Forumguru
Ik heb een trekhaak op m'n nieuwe auto besteld en naar mijn weten is dit een optie en geen accessoire. Het is overigens een elektrische trekhaak. Er zijn auto's waarbij je het als optie aan kan vinken, maar er zijn ook veel auto's waarbij het altijd een accessoire is. Mijn collega had bijvoorbeeld een Audi A4 Avant besteld, waarbij hij hem dus niet als optie kon kiezen en dus alleen als accessoire

D

Deleted member 20094

Het verschil tussen opties en accessoires vwb bijtelling is mij bekend.
Die bijtelling maakt mij niet veel uit...

Gaat mij om de mogelijkheid om de trekhaak van de accessoires lijst te halen en te verplaatsen naar de optie lijst. Maar begrijp dat dit mogelijk is.

Laatst bewerkt door een moderator:

dvdlely

Forumguru
Gaat mij om de mogelijkheid om de trekhaak van de accessoires lijst te halen en te verplaatsen naar de optie lijst. Maar begrijp dat dit sudmogdus mo is.

Ik durf helaas niet te zeggen of je het kan 'verplaatsen' van accessoire naar optie. Dat zou je bij het betreffende merk waar je naar op zoek bent even moeten informeren

D

Deleted member 20094

De trekhaak zit ook in het 'Parkeer plus pakket'. Misschien is dat wat voor je?
:thumbsup:
Thanks. Idd. Net contact gehad met dealer, maar enkel alleen trekhaak is niet mogelijk als optie. Moet via pakket.

Jammer dat er dan weer een achterruitwisser op zit....dat vind ik persoonlijk geen gezicht op een hatchback:cry:

Rallye

Forumguru
Is natuurlijk ook persoonlijk. Maar de laatste keren dat ik een echte vierdeurs reed (ergens in 1996 een Ford Orion wegens schade aan mijn toenmalige Peugeot) miste ik hem onmiddellijk. Op een hatchback als de Octavia zou ik hem sowieso missen.

Je moet nu dus kiezen: trekhaak af-fabriek en als “bonus” een wisser, of trekhaak achteraf, maar minder opties....

andrehj

Forumguru
Ik zou een trekhaak (mits mogelijk) altijd af-fabriek willen. Dan zit het geheel technisch veel beter geïntegreerd en hoef je achteraf niet meer langs VCDS-goeroes om alles netjes in te stellen. Bovendien hoeft je hagelnieuwe auto dan niet eerst half gesloopt te worden om bedrading naar voren te trekken.

dvdlely

Forumguru
Ik zou een trekhaak (mits mogelijk) altijd af-fabriek willen. Dan zit het geheel technisch veel beter geïntegreerd en hoef je achteraf niet meer langs VCDS-goeroes om alles netjes in te stellen. Bovendien hoeft je hagelnieuwe auto dan niet eerst half gesloopt te worden om bedrading naar voren te trekken.

Eens!

Flem_nl

Forumguru
:thumbsup:
Thanks. Idd. Net contact gehad met dealer, maar enkel alleen trekhaak is niet mogelijk als optie. Moet via pakket.

Jammer dat er dan weer een achterruitwisser op zit....dat vind ik persoonlijk geen gezicht op een hatchback:cry:

Doe je gelijk een "upgrade" naar een combi, daar staat de achterruitwisser erg goed! :)

Bovenaan Onderaan