Trekhaak onder Fabia 2

Fabia II Sport

Actief lid
Zijn er mensen die al een trekhaak onder de Fabia 2 hebben ?
Ik ben opzoek naar ervaringen met een afkoppelbare trekhaak onder de Fabia.
Ik heb er 1 van Westfalia gezien, welk ik nu ook onder mijn huidige auto heb, maar als ik er ook 1 van westfalia onder de Fabia 2 wil dan moet er flink in de bumper gezaagd worden.

Als heh lukt graag een fototje en merk van de afkoppelbare trekhaak op het forum

Gieliovd

Forumguru
Dat lijkt me doodzonde! Zagen in je splinternieuw bumpertje. Dan heeft zon afneembare kogel ook geen nut, toch?

Kun je niet gewoon even je dealer vragen of er al iets bestaat? Zo ja kun je altijd nog ergens anders eens bellen hoe en wat.

Ik hoop dat het lukt! Ik heb er gelukkig al eentje onder, helaas ontbreekt er nog wel een E rijbewijs :tongue:

A en B heb ik al, het begin van het alfabet is er!

LenK

Forumguru
Westfalia onder de O2 vergde een klein stukje uit de bumper op een onzichtbare plaats (onderkant).
Lijkt me stug dat er bij de F2 dan een groot en zichtbaar stuk uit de bumper moet.
Ze kennen het kunstje toch al om het netjes te maken.

Fabia II Sport

Actief lid
Tja lijkt mij ook, maar als ik de installatie manual bekijk op de site van westfalia dan moet er een behoorlijk stuk uit de bumper (schuin onder)

Volgens de dealer is de trekhaak nog niet te leveren.

Fabia II Sport

Actief lid
Zijn er mensen met een trekhaak onder de Fabia II ?
Ik ben benieuwd of er gezaagd moet worden.
Heb je een vaste of afkoppelbare trekhaak laat het even weten.

purk

Senior Member
het zou maar zo kunnen dat er in gezaagd moet worden! bij een eos moet je er voor een afneembare trekhaak een andere bumper met afdekkapje kopen en laten spuiten. Hoezo duur zo'n trekhaak.

LenK

Forumguru
Ivm volgende auto heb ik me ook wat verdiept in het fenomeen afneembare trekhaak.
Blijkt dus dat er geen merk is dat altijd onzichtbare constructies levert.
Sommige auto's zullen niet onzichtbaar kunnen. Het meeste succes hebben verticale aansluitingen.
Als je een afn haak hebt met een (flink) gat in de bumper met daar een of ander plastic klep voor dan vind ik dat vaak nog storender dan een vaste haak.
Maar er zijn veel merken, dus misschien zit er toch een tussen met de perfecte onzichtbare trekhaak.

Fabia II Sport

Actief lid
Klopt, niet ieder gat is een mooi gat :grin: ... het probleem is bij de Fabia II dat het reserve wiel ver naar achter geplaats is waardoor er weinig ruimte bij de achterbumper over blijft ... is wat de dealer vertelde.
Maar er is weer hoop, er staat dat er diverse trekhaken zijn voor de Fabia II volgens de skoda site.

Bovenaan Onderaan