Trekhaak sleutel kwijt

Dag allemaal, ik heb in nov '22 een Octavia 3 combi van het bj 2017 maar de facelift. Nu had de vorige eigenaar vd auto de sleuteltjes verloren van de afneembare trekhaak, het gaat om een originele trekhaak van Skoda zelf, nu is mijn vraag of je ergens reserve sleutels kan vinden een bestellen en wat ik er voor zou moeten doen. Ik had mijn licht is opgestoken bij de dealer waar hij gekocht is maar die zij dat het alleen kon opgelost worden door sleutelgat uit te boren en nieuw slot erin, nu zeiden zij dat de gehele trekhaak daarvoor vanonder moest gedaan worden om zo het sleutelgat uit te boren en dat dit wat gaat kosten uiteraard er van onder doen en dan terug plaatsen, dit lijkt me sterk overdreven vind ikzelf, het gaat om deze trekhaak. Iemand een oplossing waar ik evt aan nieuwe sleutels kan komen of wat ik kan doen, alvast bedankt voor de evt oplossingen

Bijlagen

• Screenshot_20230209_195653_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20230209_195653_com.android.chrome.jpg
    1 MB · Weergaven: 26

Cordoba

Forumguru
Ik kan me niet voorstellen dat er op geen enkele manier aan de juiste sleutel is te komen. Misschien eens bij een andere dealer informeren, of rechtstreeks bij Pon (even aangenomen dat het een origineel Nederlandse Skoda is). Als het grijze import is, misschien de oorspronkelijke importeur benaderen.

EdK

Forumguru
Zou eens met het dievengilde mailen en hun vragen of ze het slot kunnen uitboren voor je...
Ik kan op je meegeleverde plaatje niet zien hoe dat slot erin zit en waar die nu uiteindelijk zit.
Maar in algemeen met een beetje krachtige accutol en wat goede boren in diverse maten moet het wel te doen zijn.
Op straat of op een brug....
En ja als dat slot er eenmaal uit is dan kan een dealer je gewoon dat slot leveren, dat heeft hij je min of meer al verteld...

Tees

Donateur
Heb je de dealer benaderd waardoor de auto origineel geleverd is, of de dealer die de auto aan jou verkocht heeft (als dat een dealer was)?
Ik zou denken dat de dealer die m geleverd heeft en/of Pon op basis van t VIN-nummer wel zou moeten kunnen uitvinden welke sleutel erbij hoort. Zou knap onhandig zijn als ze niet bijhouden welk sleutelnummer bij welke auto hoort...

EdK

Forumguru
Tees werden niet alle trekhaken voor NL wagens niet hier in NL gemonteerd en als dan PON dat dan moet bijhouden ???
Die zeggen dat het producteigenschap is, een ander woord kunnen ze niet bedenken...
Oja en dat je naar je dealer moet gaan want die weten alles..

Zou zeggen ga die ergernis echt niet aan en ga lekker uitboren en een nieuwe cilinder halen..

Frup

Forumguru
Waarom laat je hem niet gewoon zitten?
Ik haal hem er nooit af. De sleuteltjes liggen vast ergens. :giggle:
Maar ik gebruik de haak dan ook regelmatig voor aanhanger, caravan, fietsdrager.

Frup

Forumguru
@EdK Wie weet. TS is welkom om te komen proberen. Een bakkie troost lukt ook nog wel :coffee:.
Dan heb je met het sleutelnummer i.i.g. een houvast.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Hoi, ik ben woonachtig in België. Ik heb bij de dealer(erkende) langs geweest die de auto nieuw afgeleverd heeft. Ik zal morgen een foto plaatsen van dichtbij. Ik gebruik de trekhaak maar een aantal keer per jaar en vind het persoonlijk mooier staan zonder de trekhaak zichtbaar.

Roeland80

Forumguru
Hé hoi ik heb Skoda Thule dakdragers met ook sleutels op sleutels en slot staan de zelfde code combinatie. je zou eens kunnen kijken of er een code op het sleutel gat staat zie foto:

E6D9D291-CCEF-4033-814F-645FCA4916C7.jpeg
Bij brink/Thule trekhaken staat ook deze uitleg:

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Lijkt mij ook dat er een nummer op het slot staat.

Maar wat is een originele trekhaak?
Bij mijn Peugeot was het een Westfalia haak. Op de Skoda is die van Brink.
Als je het merk kunt achterhalen kom je waarschijnlijk ook al wel verder.
Staat het wellicht op de sticker waar de maximale kogeldruk vermeld is?

ertromp

Forumguru
De trekhaak in je afbeelding @Borghys is van Profsvar.
Maar BE importeur / fabrikant gaat je heel waarschijnlijk niet de nummers leveren. Enige optie is uitboren en nieuw slot als je dat wil.

Zie ook:

JPs_OC2

Forumguru
Verdwenen sleutels en afneembare trekhaken, geen leuke combinatie @Borghys.
(Heb een soortgelijke ervaring maar zelfs met nageleverde sleutels bleef het afneembare deel vastzitten.)

Het slot uitboren en daarvoor de hele trekhaak demonteren zoals de dealer voorstelt is inderdaad overdreven. Op het Duitse Skodacommunity.de staat een zeer uitgebreide handleiding met foto's hoe je het slot kunt verwijderen zonder te boren. Ze hebben daar wel het afneembare deel los van de auto en bij jou zit die nog vast, maar als ik de foto's zie moet dat geen probleem zijn.
Dus als je handig bent en het aandurft zou je ook zelf aan de slag kunnen gaan.

Zie: https://www.skodacommunity.de/threa...haengerkupplung-ahk-ersetzen-tauschen.136121/

Canon-Eye

Forumguru
Met merk en slotnummer zou het in principe wel moeten lukken.
Overigens ben ik het eens met @Frup : lekker laten zitten. Ik heb juist altijd (inmiddels al op de 13e achtereenvolgende auto!) heel bewust gekozen voor een vaste trekhaak. Altijd direct paraat, beschermt een beetje tegen parkeerschades, geen gekloot en/of vuile handen met plaatsen en weghalen.

Roeland80

Forumguru

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar het sleutelgat gaan uitboren en er een nieuw slot erin ga zetten, heb geprobeerd er foto's van de plaatsen maar lukt niet bestand is te groot ofzo iets,maar ondertussen weeral een ander probleem erbij, de centrale deurvergrendeling werkt niet meer goed. Als ik de auto vast doe met de afstandbediening dan gaan alle deuren vast alleen aan de bestuurderszijde gaat hij niet vast, ook in de auto werkt de automatische deurvergrendeling niet meer als ik een paar meter gereden heb en gaat het lichtje erook niet van aan. Telkens ik stop en weer vertrek klikt de deurvergrendeling. Ik kan wel handmatig met de sleutel alle deuren sluiten en openen. Ik heb de auto sinds nov '22 in bezit en valt al wat tegen van het merk vind ik, ik heb nog een toyato rav4 bollen van 10j en daar is nog nooit iets aan stuk geweest hoop dan ook dat mijn Skoda niet het 1en probleem na het andere gaat krijgen.

Japanese Power

Donateur
Balen van de CV van je portier. Maar het issue van je trekhaak is niet Škoda gelieerd ;). Dat is gewoon pech, sleutel weg. Maar komt best goed.

Rallye

Forumguru
Met mijn RS uit 2015 ging op een gegeven moment ook het slot van de deur voor de bestuurder stuk.

Bovenaan Onderaan