Trekhaak verloopstekker van 13-polig naar 7-polig

Hallo,

afgelopen zaterdag auto in ontvangst genomen, gisteren beugel voor twinny-load gemonteerd en zag dat er een 13-polige stekker gemonteerd is, dat zal tegenwoordig wel de standaard zijn. Echter de twinny-load en aanhangwagen hebben een 7-polige aansluiting. Ik heb al netjes bericht van de dealer (AbMulder) ontvangen dat de verloopstekker a €18,95 te bestellen is, kreeg de tip dat deze ook wel bij ons in de buurt te verkrijgen is.
Weet iemand waar ik deze in de buurt van Zwolle kan krijgen? (liever niet bij Korterink.....)

Groet!

Gerke

Forumguru
Ik kreeg die verloopstekker gewoon netjes meegeleverd bij de aflevering.
Raar dat ze daar dan nog even bijna 19 euro voor vragen?????

hemi24

Forumguru
Heb nog wel een ultra-kort exemplaar liggen...

Mag je wel hebben (en dan wil ik ook nog wel proberen je cornerfunctie te activeren).

2_wit.jpg

Wat een aardige mensen allemaal op dit forum zeg! Ik ben hier ooit lid geworden maar nooit erg actief geweest, kijk de laatste tijd elke dag even op het forum.

@hemi24; woon je in de buurt van Zwolle?

Cordoba

Forumguru
Liggen ze altijd bij de Action of is het een actie geweest?

Vrijwel alle artikelen liggen bij de Action 'zolang de voorraad strekt', als er veel vraag is naar een bepaald artikel dat er niet meer is, heb je wel kans dat ze het nog een keer in de schappen leggen (en dus nog een partij bestellen).

Kom net bij Action vandaan......helaas.

Ik ga wel even bij de Halfords of Brezan langs, dank voor jullie hulp/tips!

Ook bij mij via Ab Mulder geen verloop stekker geleverd bij mijn afneembare trekhaak. Zou toch standaard moeten zijn? Ze vragen overal geld voor. Ik kom daar niet meer terug al is het naast mijn werk in Apeldoorn.

jalex_h

Forumguru
Ik heb het geluk dat de dealer een stekker heeft gemointeerd waar zowel een 7 als 13 polige in kan...

is maar de vraag of je dan geluk hebt. Als je een 13-polige Jaegerstekker wilt monteren,gaat het niet passen en heb je een verloopstuk nodig. Bij mijn weten zijn daar geen adaptors voor maar alleen kabels met aan de ene kant een Jaeger-stekker en aan de andere kant een Multicom stekkerdoos. Behalve dat dingen prijzig zijn, zijn ze ook nog onhandig groot, zowel om op te bergen als tijdens het rijden.

Overigens, let bij de adaptors voor Jaeger naar Multicom even op of je een 7- of 13-polige stekker aan wilt sluiten.
En of je bij een 7-polige een constante stroomdraad nodig hebt (niet alle 7-polige adaptors hebben die namelijk doorverbonden). Denk er hierbij ook aan dat de mistlamp nogal eens op deze pin wil staan bij 7-polige stekkers!

deusjevo

Forumguru
Ik kreeg bij Vepreda ongevraagd een kwalitatief goede verloop Jaeger naar 7-polig bijgeleverd.
Denk er toch over om m'n caravan maar naar Jaeger om te bouwen, verloopjes zijn altijd extra storingsgevoelig.

Ik heb er 1 hoor, zojuist gehaald bij de Brezan. Gaat erop met een ""twist" en zit muurvast! Getest en alles werkt naar behoren!!!

E

Ex-lid 2926

@deusjevo: de stroomkabel van de caravan ombouwen naar 13 polig is een goed idee. Ik heb het vorig jaar ook zelf gedaan. Een goede kwaliteit 13 polige stekker kopen en de draadjes in de goede contacten drukken.
Ik heb op mijn caravan vanaf dat moment goed werkende achteruitrijlampen en een mistachterlicht. Bij de 7 polige werd de pool voor het mistachterlicht ingenomen door de constante stroomdraad.

deusjevo

Forumguru
Ik heb op mijn caravan vanaf dat moment goed werkende achteruitrijlampen en een mistachterlicht. Bij de 7 polige werd de pool voor het mistachterlicht ingenomen door de constante stroomdraad.

Achteruitrijlampen en een mistachterlicht hoeven op mijn caravan niet (is van 1995 en > 750 kilo) maar constante stroom heb ik nu niet maar lijkt mij wel handig ivm koelkast laten draaien tijdens rijden.

Bovenaan Onderaan