trekhaak versus achteruitrijsensoren

Canedje

Nieuw lid
Ik ben in blijde afwachting van een nieuwe Skoda combi in de meest luxe uitvoering.
Helaas duurt de levering wel erg lang.

Ik heb een versie besteld met voor- en achteruitrijsensoren.
Ik heb er echter ook een vaste trekhaak bij besteld.
Ik zat laatst nu te denken: Beinvloed de trekhaak de achteruitrijsensoren nu niet?

Weten jullie dit?

Heeey,

Ja die blijven altijd piepen :tongue: nee de sensoren zenden zo een signaal uit dat die pas voorbij de trekhaak melding geven. De definitieve piep die aangeeft dat je moet stoppen is ook altijd nog ruim vantevoren te horen voordat je daarwereklijk iets raakt. Geen probleem dus!

Canedje

Nieuw lid
Heeey,

Ja die blijven altijd piepen :tongue: nee de sensoren zenden zo een signaal uit dat die pas voorbij de trekhaak melding geven. De definitieve piep die aangeeft dat je moet stoppen is ook altijd nog ruim vantevoren te horen voordat je daarwereklijk iets raakt. Geen probleem dus!

Dank je voor de uitleg, dat lucht op :winkie:

Graag gedaan!

Wat ik al een paar keer heb gehad... Dat die als een malle ging piepen, bleek er een blaadje op te zitten :tongue:

Wat ben je precies op aan het wachten?

hemi24

Forumguru
Als ik het zo lees, wacht Canedje op een O2 L&K, maar we moeten nog even z'n formele voorstelronde afwachten, denk ik zo... ;)

Trekhaak zal inderdaad geen problemen geven met de parkeersensoren. Althans, mijn O2 heeft nergens last van als ik m'n afneembare trekhaak een keer laat zitten. Ongeacht, met of zonder dop op de kogel...

skod

Nieuw lid
heb zelf ook een afneembare trekhaak laten monteren(geen originele skoda), maar werkt perfect, geen last met de sensoren hoor!

bluskabouter

Forumguru
aansluitend op de eerst post, vraag ik mij het volgende af.
we hebben een fabia combi 1.2 77 kw {105pk} tour besteld die nu als aanhangergewicht 1200 kg mag slepen.
is nu het onderstel aangepast aan dit trekgewicht of is het monteren van hulpveren aan te bevelen?
de dealer gaf aan dat hulpveren een must is, maar toen ik hem attendeerde op het aanhangergewicht wist hij het ook niet met zekerheid te zeggen?
wie kan mij hier antwoord op geven?

b.v.d.

eddy

hemi24

Forumguru
ik verwacht niet dat er zwaardere vering onder de auto zit, gewicht wordt door een combinatie van factoren bepaald: motorvermogen, koelcapaciteit, sterkte van het koetswerk, etc...

Doordat deze Fabia wat potenter is dan de doorsnee versies, mag hij ook wat meer trekken.

octavia_J

Nieuw lid
Ik heb mijn O2 wel laten voorzien van hulp veren na het monteren van een trekhaak. Dit omdat bij een fietsenrek achterop en redelijke belading in de auto ik hem teveel achterover vond hangen. Persoonlijk vind ik ook het rijcomfort zonder belading beter geworden. Hij hangt minder over in de bochten en slaat minder door na een drempel

Canedje

Nieuw lid
Nogmaals dank op de reacties.

Ik heb een Octavia Combi 1,6 TDI 77 Kw Elegance business greenline met start/stop systeem besteld.

De levertijd is nog niet geheel bekend. of November dit jaar, anders begin volgend jaar.

Bovenaan Onderaan