Trekhaak

hekma064

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Octavia van 2008 waarvan we vandaag de trekhaak hebben gedemonteerd ik wil hem volgende week onder mijn nieuwe Octavia monteren, de losse draden in de stekkers onder het dashboard hebben we af moeten knippen we kregen ze niet uit de stekkers en nu heb ik veel storingen.
Ik heb geen remlichten,dashboard verlichting en richting aanwijzers doen het ook niet meer.

Ook blijft het gloeispiraal lampje en het antislip control lampje branden.

Heeft iemand een idee wat we verkeerd hebben gedaan, we hebben de storingen met de computer gewist maar die blijven terugkomen.

Alle hulp is welkom !!

Gr, Bert

Ronnie

Forumguru
Ik zal eens gaan zoeken in het schema....... Toevallig ook getwijnde (in elkaar gedraaide) draden doorgeknipt?

hemi24

Forumguru
heb je 'm al gestart, keer compleet van links naar rechts gestuurd en een 10 meter vooruit gereden?!?
Kan al een hoop lampjes schelen...

bij de overgang naar een facelift model van de O2 moet je toch al een andere kabelboom hebben, dus waarom dan niet gewoon laten zitten? Heb ik ook gedaan bij m'n vorige O2.

joergarms

Senior Member
Fijn die nieuwe overgevoelige techniek. Je kan tegenwoordig niet eens zelf een trekhaak monteren of demonteren zonder op z'n minst de laptop aan te moeten sluiten.
Ik hoop voor je dat het allemaal goedkomt, het zal waarschijnlijk een kwestie worden van alles nalopen, doorlussen/solderen.

JePe

Nieuw lid
Ik vermoed dat je ook de kabels onder je dashboard, dus niet bij de zekeringen, gewoon doorgeknipt hebt. Een trekhaak-module is niet gesplitst van deze kabels maar is in serie gezet. Dat betekent dat je nu enkele signalen mist. Normaal gesproken zit er 1 of 2 stekkers aan de kabelboom van de trekhaak module waar in totaal 3 kabels uitkomen. Heb je deze 3 kabels hersteld?

Origineel: kabelboom <-> stekkerblokken
Met trekhaak: kabelboom <-> 3 kabels uit stekkerblokken <-> trekhaak can module <-> 3 kabels <-> stekkerblokken onder dashboard

andrehj

Forumguru
Binnenbumper wel teruggezet?

@hekma64: Vergeet je niet de binnenbumper (het deel wat in deze inbouwhandleiding van Westfalia in de prullenbak verdwijnt) terug te plaatsen?
Westfalia.png
Die binnenbumper vormt namelijk een essentieel deel in de stijfheid en botsveiligheid van de achterkant van je auto.

Ik weet wel zeker dat daar het probleem moet liggen...

Toen ik mijn trekhaak aan had gesloten begonnen er allerlei storingen naar voren en zelfs m'n climatecontrol gedeelte werkte niet meer!
Kwam er dus achter dat ik een draadje verkeerd had aangesloten. Werkt nogal precies.....

Als je de kabelboom van de trekhaak had willen verwijderen had je de kabels uit de stekkers van de computer moeten halen en de kabels die er ooit hoorden weer terugzetten...
En uiteraard de zekeringen uit de zekeringenkast halen...

Bovenaan Onderaan